۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82417262
T T
۰ نفر
بروجردی: اقدامات ترامپ برای آمریكا معضل آفرین است

بروجرد - ایرنا - رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدامات ترامپ برای آمریكا معضل آفرین است و گرفتاری های زیادی را برای مردم این كشور به وجود می آورد.

به گزارش ایرنا علاء الدین بروجردی یكشنبه در آیین راه اندازی سامانه دیجیتال روستای جعفرآباد بخش اشترینان بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: ترامپ با یك فرمان همه سفرا را بركنار كرد كه تمام وزرای ارشد امور خارجه آمریكا در واكنش به این اقدام به صورت دسته جمعی استعفا دادند.
وی با بیان اینكه ترامپ یك پدیده جدید در تاریخ آمریكا است، بیان كرد: سابقه ندارد رئیس جمهوری، دادستان را بركنار كند و قاضی دیگری حكم نقض فرمان رئیس جمهوری را بدهد.
رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از كشورها در آسیا و جهان به این موضوع واكنش های اعتراضی مختلفی نشان دادند و راهپیمایی زیادی برپا شد كه این اعتراضات نشان از وجود ناهنجاری جدید در آمریكا است.
وی اظهار كرد: اقدامات جدید آمریكا و شخص ترامپ علیه ایران نقض برجام است ولی طرف مقابل ما فقط آمریكا نیست و كشورهای پنج به علاوه یك نیز در اجرای این توافق نامه دخالت دارند.
وی ادامه داد: برجام از پشتوانه سازمان ملل برخوردار است و روند اجرای خود را طی می كند و اگر یك كشور نقض كننده باشد مورد اعتراض دیگر كشورهای طرف توافقنامه قرار می گیرد.
7190/7273
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی