۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82416824
T T
۰ نفر
سرپيچي عناصر و سركرده هاي داعش از دستورات ابوبكر البغدادي

تهران- ايرنا- يك منبع امنيتي عراقي در استان نينوا گزارش داد كه شماري از عناصر و سركرده هاي داعش با شكستن بيعت خود با ابوبكر البغدادي سركرده اين گروه تروريستي به دليل غياب او در موصل از دستورات وي سرپيچي مي كنند.

به نوشته پايگاه خبري السومريه نيوز، اين منبع كه خواست نامش فاش نشود امروز (يكشنبه) افزود: گروه تروريستي داعش دچار انشقاق و اختلاف داخلي شده و به همين دليل بسياري از عناصر آن از انجام عمليات انتحاري سرپيچي مي كنند و بيعت خود با او را شكسته اند.
اين منبع افزود: 'ابوعبدالله الشامي' از سركرده هاي گروه تروريستي داعش كه در موصل با مجموعه اي از عناصر داعش موسوم به 'جان بركفان' حضور دارند بيعت خود را با البغدادي به دليل غياب او و از بين رفتن قدرت سركرده داعش در موصل، بيعت خود را با البغدادي شكسته است.
براساس اين گزارش، عناصر گروه تروريستي داعش به احكام خود مراجعه كرده و طبق مفاد آن اطاعت از معدوم و مجهول و كسي كه حكومت و قدرتي ندارد، درست نيست.
از زمان آغاز عمليات آزاد سازي موصل در 26 مهرماه و پيشروي هاي نيروهاي عراقي در اين شهر، سرنوشت ابوبكر البغدادي سركرده داعش مجهول است.
ارتش عراق با حمايت ائتلاف بين المللي والحشد الشعبي مهرماه گذشته عمليات باز پس گيري موصل از داعش را آغاز و تاكنون موفق به آزاد سازي بخش شرقي آن شده است.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغري رحيمي*انتشار دهنده: مجيد جعفري
۰ نفر