۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۵۶
کد خبر: 82413626
T T
۰ نفر
بخش زيادي از مشكلات ناشي از بارش برف در لاهيجان بر طرف شد

لاهيجان -ايرنا- فرماندار لاهيجان گفت: بخش زيادي از مشكلات قطعي آب و برق و انسداد خيابان هاي اصلي شهر لاهيجان كه بر اثر بارش برف سنگين ايجاد شده بود بر طرف شده است .

سيد محمد احمدي عصر پنجشنبه به خبرنگار ايرنا افزود: از ساعت 2 بامداد پنجشنبه كليه نيروها و اكيپ هاي عملياتي و امدادي لاهيجان با مديريت ستاد مديريت بحران اين شهرستان پاي كار هستند تا نسبت به رفع مشكلات ايجاد شده اقدام كنند.
وي خاطرنشان كرد: اولويت اصلي مديريت بحران شهرستان لاهيجان بازگشايي راههاي اصلي و شرياني شهري بود كه تاكنون بسياري از راه هاي اصلي و معابر شهر لاهيجان باز شده است و تلاش براي نگهداري وصعيت اين راهها و عمليات براي باز كردن راههاي فرعي اين شهر نيز آغاز شده است.
وي اظهارداشت: شريان هاي اصلي راههاي لاهيجان به شهرهاي همجوار باز است و تلاش مي شود كه پس از باز كردن خيابان ها و معابر شهر نسبت به بازگشايي راههاي روستايي اقدام شود.
وي تصريح كرد: از صبح به دهياران و اعضاي شوراهاي روستايي ابلاغ شده است كه از تمامي امكانات و تجهيزات از قبل تدارك ديده شده براي بازگشايي راههاي روستايي اقدام كنند.
فرماندار لاهيجان گفت: هنوز 30 درصد برق شهر قطع است و بيش از 10 گروه در بخش برق درحال وصل كردن برق مناطق هستند كه اميدواريم تا ساعاتي ديگر همه محلات شهر لاهيجان برقرار شود.
احمدي افزود: در زمينه تامين گاز هيچ مشكلي در اين شهرستان نداريم و جريان گاز برقرار است .
بارش برفي كه از شب گذشته (چهارشنبه شب) در شهرستان لاهيجان آغاز شد صبح امروز با قطع كردن راههاي اصلي و فرعي و روستايي مشكلاتي براي شهروندان لاهيجاني ايجاد كرد.
حدود 60 سانتي متر برف در شهر لاهيجان بر زمين نشسته است كه از شدت بارش آن در ساعات عصر پنجشنبه كاسته شده است .
شهرستان لاهيجان داراي دو بخش مركزي و رودبنه ، 186 روستا و 168 هزار نفر جمعيت است كه در 40كيلومتري شرق مركز گيلان رشت واقع شده است.
خبرنگار : فرهاد نظرپور** انتشار : نصراله ابراهيمي
6029/6070