۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82407822
T T
۰ نفر
فرماندار: 77 پروژه عمراني در نهبندان آماده بهره‌ برداري است

بيرجند - ايرنا - فرماندار نهبندان گفت: به مناسبت دهه فجر 77 پروژه عمراني با اعتبار 125ميليارد ريال در اين شهرستان مرزي آماده بهره ‌‌برداري است.

علي اصغر نظافت روز دوشنبه به ايرنا، افزود: اين پروژه‌ها در زمينه هاي عمراني، آموزشي ، فرهنگي، بهداشتي، معدني، عمران شهري و روستايي شامل راه، برق و آبرساني است.
وي با بيان اينكه پنج هزار و 300 خانوار شهري و يك هزار و 800خانوار روستايي با جمعيت بيش از 26 هزار نفر از مزاياي اين طرح ها برخوردار خواهند شد، اضافه كرد: با افتتاح اين طرح‌ها زمينه اشتغال پايدار و مستقيم 56 نفر فراهم مي شود.
وي با اشاره به سفر رئيس جمهوري در آينده نزديك ، بيان كرد: تعدادي از پروژه هاي شاخص شهرستان از جمله آبرساني، آغاز عمليات اجرايي خط انتقال گاز سربيشه به نهبندان همزمان با سفر دكتر روحاني افتتاح و عملياتي خواهد شد .
به گزارش ايرنا، نظافت به بهره برداري از پروژه دكل تست باد سنجي نيروگاه برق بادي منطقه « خوانشرف» اشاره كرد و افزود: اين پروژه با سرمايه گذاري 350 ميليارد تومان در زميني به مساحت 35 هكتار توسط شركت انرژي تامين در حال اجراست.
وي ادامه داد: ظرفيت اين نيروگاه 50 مگا وات برق است به احتمال قوي با حضور مسئولان كشوري و استاني به بهره برداري برسد.
وي همچنين از برگزاري بيش از 60 مورد برنامه هاي فرهنگي، هنري و ورزشي به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل(ره)، غبارروبي گلزار مطهر شهدا، ديدار با خانواده معظم شهدا، ديدارهاي مردمي، جشن انقلاب، محافل انس با قرآن ، همايش‌هاي خانوادگي، جشنواره هاي فرهنگي و ورزشي ويژه بانوان در نقاط روستايي شهرستان از جمله مهمترين اين برنامه هاست.
وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران با متكي به مردم و مجاهدت ها و انديشه هاي پاك حضرت امام خميني(ره) به پيروزي رسيد، اظهاركرد: اقتدار ايران اسلامي در سطح بين المللي و جهان روز به روز در حال افزايش است، اين اقتدار مرهون خون شهدا و فداكاري هاي امام راحل و پيش كسوتان انقلاب است.
نهبندان مركز اين شهرستان در 200كيلومتري جنوب بيرجند مركز خراسان جنوبي قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بيش از 59 هزار نفر جمعيت و 26 هزار كيلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بيرجند، از جنوب به استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود مي شود.
اين شهرستان با 140 كيلومتر مرز با افغانستان در جنوبي ترين نقطه خراسان جنوبي در ناحيه بياباني، تقريبا خشك و كم آب استان قرار دارد.
نهبندان به دليل وجود راه هاي اصلي و درجه يك و قرار داشتن در مجاورت استان هاي كرمان و سيستان و بلوچستان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
همچنين نزديكي به پاكستان و افغانستان و بنادر جنوبي ايران به ويژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه هاي مهم بازرگاني شرق ايران اهميت زيادي دارد.
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبي به كانال تلگرامي irnabirjand@ ملحق شويد.
*7556 **2047*خبرنگار- حكيمه مصطفايي*انتشار دهنده- عباسقلي اشكورجيري*