۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82407812
T T
۰ نفر

تدارك برنامه های دهه فجر در ابركوه و میبد

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82407812
تدارك برنامه های دهه فجر در ابركوه و میبد

یزد - ایرنا- در آستانه فرا رسیدن دهه مباركه فجر انقلاب اسلامی همزمان با دیگر نقاط استان یزد مردم شهرستانهای ابركوه و میبد برنامه های ویژه ای را تدارك دیده اند.

* اجرای بیش از 180برنامه به مناسبت دهه فجردرپایگاههای مقاومت ابركوه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابركوه گفت: به مناسبت دهه مبارك فجر بیش از180 برنامه تحت عنوان 50برنامه شاخص بوسیله نواحی و پایگاههای مقاومت اجرا می شود.
سرگرد علی فاتحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: این برنامه ها كه بیشتر در زمینه های فرهنگی، ورزشی و همایش های بصیرتی و سیاسی است با مشاركت اقشار مردم ، بسیجیان در دهه مبارك فجر در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان ابركوه برگزار خواهد شد.
وی افزود: دهه فجرنقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود كه انتقال دستاوردهای این پیروزی به نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.
فاتحی ادامه داد: با گذشت 38سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان همواره با ایجاد توطئه های مختلف سعی داشته تا موانعی بر سر راه این انقلاب ایجاد و به اهداف شوم خود برسند كه در این راه همواره با شكست مواجه شده اند.
این مسئول اضافه كرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی ایران، بازگویی و بیان دستاوردهای آن دوران به نسل امروز بوده تا این قشر از جامعه با ارزش ها و آرمان های این انقلاب بیشتر آشنا شوند و در راستای حراست و پاسداری ازاین مهم قدم بردارند.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزشهای انقلاب و تجدید پیمان با مقام معظم رهبری خاطرنشان كرد: رژه موتوری همزمان با ورود حضرت امام (ره) به ایران از میدان ولی عصر(عج) این شهرتا روضه الشهدای ابركوه ، نواختن زنگ انقلاب ، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهرشهدای ، مسابقات فرهنگی، صبحگاه مشترك نیروهای نظامی و انتظامی، دیدار با خانواه معظم شهدا وهمایش میقات صالحین بخشی از برنامه هاست.
ابركوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 كیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ خبرنگار: كارگر ابرقوئی **
*****
*برگزاری بیش از 150 برنامه درایام الله دهه فجر در میبد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد از برگزاری بیش از یكصد برنامه در طول ایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد .
حجت الاسلام محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با ایرنا با دعوت از عموم مردم در راهپیمایی باشكوه 22 بهمن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی تبریك گفت.
وی افزود:به همت همت بلند و هماهنگی دفتر امام جمعه،دستگاههای ادارات و فرمانداری،بخشداران و شورای هماهنگی،برنامه های بسیار خوبی تدارك دیده شده است.
وی تصریح كرد:در این ایام بیش از150 برنامه كوچك و بزرگ در سطح شهر و مناطق روستایی برگزار می شود .
ابراهیمی گفت:قطعا نمایش بسیار خوب و جشن های زیبایی كه در خور نظام و انقلاب و ملت باشد در شهرستان میبد برگزار می شود.
وی همایش فاطمیون با حضور روحانیون،روسای هیات های مذهبی،كانون های مساجد،موسسات قرآنی،حافظان و مربیان قرآن،افتتاح خانه كودك و نوجوان ،رژه موتوری در 12 بهمن همزمان با ورود امام به میهن اسلامی،افتتاح كتاب فروشی اداره تبلیغات اسلامی و خانه قرانی در روستای ده شیخی را بخشی از این برنامه ها برشمرد .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد همچنین از ویزیت رایگان مردم ازسوی جامعه بسیج پزشكان درایام الله دهه فجر خبر داد .
ابراهیمی برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی،برگزاری جشن فیلم عمار در مساجد،اجرای طرح قرآنی 10 شب 10مسجد،برگزاری گفتمان های دینی درمدارس و مساجد،نور افشانی درشب 22 بهمن درمصلی آیت الله اعرافی را ازدیگر برنامه های شاخص این شهرستان درایام الله دهه فجر برشمرد.
وی گفت:باید دست دردست هم دهیم تا با ایجاد نشاط و پویایی جشن باشكوه و به یادماندی را به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی برگزار كنیم .
7548/خبرنگار:صفیه امامی میبدی**
*****
*افتتاح نمایشگاه آداب و رسوم در مدرسه یاسین میبد
به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر دانش آموزان مدرسه یاسین میبد ،نمایشگاه آداب و رسوم و میراث گذشتگان خود را برپا كردند.
به گزارش ایرنا،فرماندار میبد روز دوشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا باگرامیداشت دهه فجر گفت:شهرستان میبد به عنوان شهر تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت های ارزشمندتاریخی است .
حسین فلاح افزود:وجود ابنیه های تاریخی و آداب و سنن و فرهنگ محلات مختلف میراث گرانقدری است كه ازگذشتگان به ما رسیده است .
فلاح با بیان اینكه امروز ما برخلاف آمریكا كه دروازه های خود را به روی ملل مختلف بسته است ما با مهمانپذیری واستقبال هرچه بیشتر از توریست وگردشگر به دنبال دوستی و ارتباط با جهان هستیم .
فرماندار میبد با اشاره به اینكه ایران اسلامی در بسیاری از قلمرو ها ازجمله صنعت گردشگری ،در دنیا سرآمد است، گفت :ما باید با آشنا كردن نسل نوجوان و جوان خودمان با این ظرفیت ها ،زمینه توسعه صنعت گردشگری را برای اقتصاد پاك و پایدار به روی كشور باز كنیم .
حسین فلاح افزود:امروز شهرستان میبد با تلاش و پی گیری های مسئولان و مشاركت های مردمی ،دراحیای ابنیه های تاریخی،صنایع دستی و زیلو و سفال و سرامیك حركت های ارزشمندی را انجام داده است كه قطعا در آینده صنعت گردشگری میبد مفید و موثر خواهد بود .
زهره مهدیان رابط برگزار كننده نمایشگاه گفت:دانش آموزان كه از یك هفته قبل با كمك والدین خود در مجموعه كبوترخانه اقدام به برگزاری این نمایشگاه كرده اند در 18 غرفه ،صنایع دستی ،سفال ،مطبخ ،اتاق عروس ،اتاق یلدا، نان محلی ،بافت زنده زیلو و كاربافی ،بافت سبد ،را به نمایش گذاشته اند.
اجرای سینی برون عروسی توسط دانش آموزان ،سخنرانی و پذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود .
/7548 خبرنگار:صفیه امامی میبدی
******
*عضویت رایگان در كتابخانه های عمومی ابركوه در نخستین روز دهه فجر
رییس اداره كتابخانه های عمومی ابركوه گفت: به مناسبت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و نخستین روز از دهه مبارك فجر عضویت در كتابخانه های این شهرستان رایگان است.
قاسم برزگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قشرهای مختلف مردم و علاقمندان به استفاده از خدمات كتابخانه ها می توانند نسبت به عضویت رایگان در كتابخانه های عمومی در این 12بهمن اقدام و به مدت یك سال از خدمات آنها بهره مند شوند.
رییس اداره كتابخانه های عمومی ابركوه ، برگزاری نشست كتابخانه درمدارس ، برپایی نمایشگاه كتاب ، عكس و پوستر ، عضویت رایگان كتاب ، در دهه مبارك فجر و تعمیر برخی كتابخانه های را از جمله فعالیت های این نهاد در شهرستان اعلام كرد.
وی بابیان اینكه 10درصد جمعیت شهرستان ابركوه عضو كتابخانه ها هستند یادآورشد: بیش از 70 هزار جلد كتاب در هفت باب كتابخانه عمومی ابركوه وجود دارد و چهار هزار و700 نفر عضو فعال كتابخانه ها هستند.
ابركوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 كیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 5054خبرنگار: كارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@