۸ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۴۲
کد خبر: 82403440
T T
۰ نفر

نويد مرمت بازار سرپوشيده جهرم

۸ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۴۲
کد خبر: 82403440
نويد مرمت بازار سرپوشيده جهرم

شيراز- ايرنا-معاون فني شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران اعلام كرد :اين شركت براي مرمت سقف و بهسازي كف بازار سرپوشيده جهرم آمادگي دارد وقرار شد در اين مورد ستاد بازآفريني پايداري شهري تشكيل شود.

هوشنگ عشايري پنجشنبه در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار ايرنا در جهرم بيان داشت: با حضور در بازار جهرم مشاهده كرديم كه وضعيت سقف اين مكان بعد از هر بارندگي بسيار خطرناك است و همچنين آب هاي سطحي قابليت دفع ندارد و در كنار اين موارد، تاسيسات برق اين مجموعه نيز دچار مشكلاتي است.
وي افزود: قرار بر اين شد ستاد بازآفريني پايداري شهري به رياست فرماندار جهرم در هفته آينده تشكيل و مصوبات آن براي اجرا و پيگيري به تهران ارسال شود تا شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران نسبت به مرمت سقف و بهسازي كف بازار سرپوشيده جهرم و همچنين كاروان‌سراهاي بازار جهرم در صورت همكاري مالكين اقدام لازم را انجام دهد.
وي گفت: به طور قطع بيشترين كمك را براي بازسازي و بهسازي اين اثر تاريخي جهرم انجام خواهيم داد و در مورد بافت‌هاي فرسوده جهرم نيز با هماهنگي شهرداري جهرم اقدامات لازم انجام مي‌دهيم.
بازار جهرم كه مربوط به اواخر دوره زنديه و اوايل دوره قاجار است در سال 1352 با شماره 950 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد.
خبرنگار: بهرام بشيري زاده جهرمي ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
7369 / 1876