مريوان پذيراي سرمايه گذاري صنعتي شود/ كلنگ الكي بر زمين زدن در قاموس دولت تدبير و اميد نيست

سنندج- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كردستان مريوان را شهرستاني ممتاز در كشور با يك مرز رسمي و 2 معبر موقت رسمي عنوان كرد و گفت: در كنار تقويت اين پتانسيل‌ها اين شهرستان بايد پذيراي سرمايه‌گذاري صنعتي شود.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني استانداري كردستان، عليرضا آشناگر در جلسه معارفه فرماندار مريوان افزود: با سرمايه‌گذاري پايدار مي‌توان اشتغال پايدار ايجاد كرد و در اين راستا اميدواريم سازمان‌هاي مردم نهاد با دولت در مريوان همكاري تنگاتنگي انجام دهند.
وي اظهار كرد: در چند هفته گذشته شاهد 2 واقعه تلخ در كشور بوديم كه اولين مورد آن رحلت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، يار ديرين انقلاب، امام خميني(ره)، رهبري و مردم، بود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كردستان افزود: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به تعبير رهبر معظم انقلاب مبارزي كهنسال بود و در عين‌حال براي دوستدارانش نماد خردورزي، عقلانيت و اعتدال بود و اميدواريم ما بتوانيم با تاسي به خصلت‌هاي نيك آن يار انقلاب، خدمتگزار شايسته‌اي براي ملت باشيم.
وي حادثه ديگر را پرواز غمبار آتش نشانان جان بر كف در واقعه ساختمان پلاسكو عنوان كرد و گفت: اگر از اين اتفاق ناگوار عبرت نگيريم امكان تكرار آن در نقاط ديگر و شهرهاي ديگر ايران وجود دارد، چون اين قبيل بحران‌ها و وقايع خصلت طبيعي جوامع شهري است.
آشناگر ادامه داد: عدم توجه به قانون مي‌تواند دامنه و عمق اين وقايع را بيشتر كند از اين رو ما براي برخورد با زمينه‌هاي وقوع چنين رخدادهاي ناگواري ناچار از اعمال قاطعيت هستيم.
وي تصريح كرد: اين درست است كه شهرداري نهاد اصلي برخورد با سازه‌ها و تاسيسات خطرآفرين در سطح شهرهاست اما شوراي شهر، دستگاه قضايي، نيروي انتظامي و دولت بايد بستر اقدام و عمل كارآمد شهرداري در اين حوزه را فراهم كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كردستان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: كشور دارد وارد فضاي انتخابات مي‌شود و بنابر تاكيد مقام معظم رهبري خود برگزاري انتخابات مساله بسيار مهمي است چون مشاركت مردم را نشان مي‌دهد.
وي افزود: در كنار اين مساله مهم بايد نشاط و شور و مشاركت حداكثري مردم در انتخابات را فراهم كنيم چرا كه افزايش مشاركت مردم منجر به انتخاب اصلح خواهد شد.
به گفته وي ميان نقد و تخريب مرز است و اين 2 تفاوت‌هاي مهمي با هم دارند ونقد همگرايانه و اصلاح‌گرانه است.
آشناگر گفت: نقاد بايد بضاعت نقد حوزه مورد نظر را داشته باشد و مهمترين موهبت نقد جلوگيري از فساد و انحراف در نهاد قدرت بوده و خير و بركت نقد متوجه عموم مردم است.
وي اظهار كرد: تخريب واگرايانه است و در تخريب تخطئه صورت مي‌گيرد و اگر نقد چون تيغ جراح حاذقي براي علاج مشكلات و نقايص است تخريب همچون چاقويي در دست زنگي مست است و بنابراين بايد هميشه طرفدار نقد و نقادي بود و از تخريب و تخطئه دوري كرد.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري كردستان ادامه داد: براساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته و تحليل محتواي رسانه‌ها، برخي‌ها حتي يك تيتر مثبت هم ندارند و حتي برخي مدعي شده‌اند كه دولت تدبير و اميد در استان كردستان حتي يك كلنگ الكي هم بر زمين نزده است.
**كلنگ الكي بر زمين زدن در قاموس دولت تدبير و اميد نيست
وي در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: بايد صريح بگويم كه كلنگ الكي بر زمين زدن در قاموس دولت تدبير و اميد نيست و اين دولت بنا ندارد مثل دولت‌ گذشته بيش از9 هزار ميليارد تومان پروژه نيمه‌تمام روي دست مردم بگذارد.
آشناگر اظهار كرد: دولت با مردم صادقانه مشكلات را مطرح مي‌كند و سزاوار نيست كه فضا را تخريبي كنيم.
وي با اشاره به مصوبه توزيع سود حاصل از فروش سوخت در مناطق مرزي افزود: مصوبه توزيع سود فروش سوخت ميان ساكنان تا شعاع 20 كيلومتري مرز مربوط به سال90 است كه تا چند هفته قبل اجرايي نشده بود اما همين را هم تخريب مي‌كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كردستان ادامه داد: محمد فلاحي فرماندار سابق شهرستان مريوان، به عنوان مدير دو خصلت مهم دارد كه يكي قانون‌مداري و ديگري قاطعيت است و در حقيقت توسعه پايدار بر بستر اين دو خصلت و ويژگي تحقق مي‌يابد.
وي افزود: محمد شفيعي فرماندار جديد نيز از نيروهاي باتجربه، خوش‌خلق و اهل مفاهمه است و سابقه اجرايي، فرمانداري و ستادي او مي‌تواند منشا خدمت براي شهرستان مريوان باشد.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: مسعود احمدي
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg