مورالس:اجلاس جامعه كشورهای آمریكای لاتین وحوزه كارائیب در خنثی‌سازی تهدیدهای آمریكا مفید است

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری بولیوی گفت كه پنجمین نشست جامعه كشورهای آمریكای لاتین وحوزه كارائیب(CELAC) عاملی مهم برای تجزیه و تحلیل چالش های ایجاد شده توسط دولت دونالد ترامپ علیه آمریكای لاتین و حوزه كارائیب به حساب می آید.

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا كوبا، 'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی در حاشیه نشست جامعه كشورهای آمریكای لاتین و حوزه كارائیب ( CELAC) در كشور دومینیكن خاطرنشان كرد:احساس می كنم كه این اجلاس برای روبرو شدن با تهدیدهای جدید از سوی امپراطوری آمریكا در قبال آمریكای لاتین بسیار مهم به شمار می رود.
دومینیكن از روز گذشته میزبان رهبران كشورهای آمریكای لاتین و حوزه كارائیب بود. پیش از این گزارش شده بود كه آمریكا و كانادا نیز قرار است در این نشست شركت كنند اما مقامات این دو كشور در این اجلاس شركت نكردند.
رئیس جمهوری بولیوی در ادامه بر اهمیت مكانیزم همگرایی كه در سال 2011 ایجاد شد، تاكید كرد.
وی افزود:'هوگو چاوز' رئیس جمهوری فقید ونزوئلا، 'لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا' رئیس‌جمهوری پیشین برزیل، 'نستور كرچنر' رئیس جمهوری سابق آرژانتین و 'رائول كاسترو' رئیس جمهوری فعلی كوبا از جمله رهبرانی بودند كه یك جنبش سیاسی برای آزادی و همگرایی آمریكای لاتین و حوزه كارائیب در برابر برنامه هایی كه واشنگتن برای این مناطق داشته، تشكیل دادند.
این اظهارات رئیس جمهوری بولیوی در مورد مقابله با طرح های آمریكا علیه آمریكای لاتین و حوزه كارائیب در حالی مطرح شده است كه رهبران ضد امپریالیستی سابق و فعلی آمریكای لاتین بارها از توطئه های دولت‌های واشنگتن برای ایجاد ناآرامی ها در آمریكای لاتین سخن به میان آورده‌اند. نیكلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا كه كشورش از مشكلات اقتصادی و ناآرامی‌های سیاسی رنج می برد، بارها آمریكا را به ایجاد ناآرامی در ونزوئلا متهم كرده است. مادورو گفته است كه آمریكا به دنبال براندازی دولت وی است.
اروپام**ترجمه: اطهر اینانلو: انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان