۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۳۸
کد خبر: 82400693
T T
۰ نفر
بلومبرگ: آمريكا به دنبال ارزيابي رفتار روسيه در منطقه است

تهران - ايرنا - تارنماي تحليلي- خبري بلومبرگ به نقل از مقامات اجرايي دولت ترامپ مدعي شد: دولت جديد آمريكا به دنبال ارزيابي رفتار روسيه در قبال ايران در منطقه است.

به گزارش روز سه‌شنبه ايرنا به نقل از بلومبرگ، اين گزارش به نقل از 'مايك لدين' از مشاوران 'مايك فلين' مشاور رئيس جمهور جديد آمريكا مي افزايد: آگاهي از تمايل روسيه براي همكاري با واشنگتن در خصوص ايران، ضروري است.
بر اساس ادعاي اين گزارش، مقامات اجرايي دولت آمريكا درصدد ارزيابي تمايل رئيس جمهور روسيه براي پايان رابطه با ايران و مقابله با اقدامات ايران در سوريه و كل خاورميانه، هستند.
اين در حالي است سندي كه از سوي مقام هاي دولت آينده آمريكا تنظيم و در رسانه هاي روسي منتشر شده است، نشان مي دهد كه مسكو در فهرست تهديدهاي اصلي قرار ندارد.
روزنامه كامرسانت روسيه در اين خصوص نوشت: در سند تازه انتشار گروه كاري ترامپ، داعش و همچنين نامتوازن بودن بودجه آمريكا به عنوان تهديدهاي جدي عليه اين كشور قلمداد شده كه بايد اين مشكلات رفع شود.
روزنامه روسي در ادامه نوشته است: در حالي مسكو از فهرست تهديدهاي دولت آينده آمريكا خارج شده است كه وزارت دفاع اين كشور روسيه را همچنان تهديد شماره يك مي داند.
اما، از ديگر سو نيز ترامپ ژنرال جيمز ماتيس را به عنوان وزير دفاع آينده آمريكا منصوب مي كند كه كاركشته است و به اتخاذ مواضع سرسختانه از جمله در قبال روسيه شهرت دارد.
بر اساس اين گزارش، هنوز مشخص نيست كه ترامپ چه پيشنهادي به همتاي روسي خود در خصوص ايران ارائه خواهد داد.
شبس**9377** 1574** مترجم: حميد اوضح * انتشار دهنده: محسن تهوري