۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۱۷
کد خبر: 82399068
T T
۰ نفر
بمب افكن های روسیه و تركیه مواضع داعش را در حلب هدف گرفتند

مسكو - ایرنا - بمب افكن های روسیه و تركیه دومین عملیات مشترك در سوریه را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه حلب اجرا كردند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام كرد: هواپیماهای روسیه و تركیه در عملیات هوایی مشترك مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه الباب استان حلب را هدف بمباران قرار دادند.
در این گزارش آمده است: در عملیات هوایی مشترك كه با طرف سوری هماهنگ شده بود، سه فروند سوخو-24-ام و یك بمب افكن سوخو-34 روسیه همراه دو فروند اف-16 و دو هواپیمای اف-4 تركیه شركت داشتند و 22 هدف گروه تروریستی داعش را منهدم كردند.
به گزارش وزارت دفاع روسیه، روز یكشنبه نیز هواپیماهای این كشور با همكاری بمب افكن های ائتلاف وابسته به آمریكا مراكز تروریست های داعش در الباب را بمباران كردند.
روسیه و تركیه 29 دی ماه نیز براساس تفاهم نامه همكاری و هماهنگی برای بمباران مواضع تروریست ها و تامین امنیت پرواز هواپیماهای نظامی در سوریه، نخستین عملیات ضد تروریستی علیه مواضع داعش را در این كشور اجرا كردند.
روسیه و تركیه 15 روز پیش موافقت نامه همكاری های نظامی در سوریه امضا كردند كه دربرگیرنده ساز كار هماهنگی نیروی هوافضای دو كشور برای حمله به مراكز مهم تروریست ها در سوریه است.
پیشگیری از بروز حوادث هوایی در پرواز هواپیماها و پهپادها بر فراز سوریه نیز بخش دیگری از توافقی است كه تركیه و سوریه به آن دست یافته اند.
روسیه كه از مهرماه سال گذشته با استفاده از نیروی هوافضای خود از این كشور و همچنین یگان مستقر در سوریه و نیروی دریایی مواضع تروریست ها را بمباران می كند، از حدود یك ماه پیش با بازگشت تدریجی تركیه از مواضع ضدسوری با این كشور همكاری می كند.
همچنین امروز نیز بمب افكن های قاره پیمای توپولوف-22 ام.3 مراكز گروه تروریستی داعش را در دیرالزور سوریه بمباران كردند .
وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: شش فروند بمب افكن دورپرواز و راهبردی توپولوف-22 ام.3 از پایگاه های هوایی در روسیه به پرواز درآمده و مواضع داعش را در منطقه دیرالزور در شرق سوریه بمباران كردند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا