۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82398232
T T
۰ نفر
فعال رسانه ای كویت:برخی رسانه های عربی ماموریت ایران هراسی رابرعهده دارند

تهران - ایرنا -'عبدالعزیز بدر القطان' اندیشمند كویتی با انتقاد ازعملكرد برخی رسانه های عربی درغیرواقعی جلوه دادن واقعیت های ایران، گفت : برخی از رسانه های عربی با دریافت پول از آمریكا وظیفه و ماموریت انتشار اخبار و تحلیل های غیرواقعی و مغرضانه را علیه ایران برعهده دارند.

بدر القطان روز گذشته(یكشنبه)درحاشیه نشست بین المللی رسانه ها و گفت وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب كه در دانشكده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رسانه های عربی برخی از كشورهای منطقه مدام بر طبل ایران هراسی می كوبند و تصویری نادرست از ایران به افكارعمومی منطقه بویژه در كشورهای عربی ارائه می كنند.
این فعال رسانه ای كویتی تاكید كرد: رسانه های عربی در چارچوب سیاست های آمریكا وچند كشورغربی حركت می كنند و دلیل آن هم تنها پول است و نمونه آن كلید زدن پروژه ایران هراسی در منطقه در سال های گذشته بوده است.
وی با بیان اینكه پروژه 'ایران هراسی امروز هم در كشورهای عربی مطرح است' افزود: ایران و جهان عرب باید بیش از پیش به یكدیگر نزدیك شوند.
نخستین اجلاس گفت ‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، روز شنبه با حضور مهمانان داخلی و نمایندگانی از اندیشمندان عرب در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد.
دراین اجلاس 85 اندیشمند از كشورهای الجزایر، تونس، مصر، مراكش، سوریه، لبنان، عراق، اردن، كویت و عمان حضور داشتند كه درشش كمیسیون مختلف شامل ظرفیت‌های علمی ایران و جهان عرب ، روابط فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب،عرصه اعتدال وعقلانیت، رسانه، جایگاه زنان اندیشمند ایران و عرب و جوانان ایران و جهان عرب و جایگاه آنان در گفت‌وگوی‌های فرهنگی در دانشگاه‌های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، بین المللی امام خمینی (ره) قزوین و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، به بیان دیگاه‌های خود خواهند پرداخت.
همایش گفت و گوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب امروز(دوشنبه) درمشهد به كار خود پایان می دهد.
خاورم**9377** خبرنگار: حمید اوضح**فرشاد محسن زاده
۰ نفر