۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82397163
T T
۰ نفر
فرماندار قصرشيرين: با عرضه كنندگان مرغ زنده برخورد مي شود

قصرشيرين- ايرنا- فرماندار قصرشيرين از برخورد با عرضه و كشتار مرغ زنده براي جلوگيري از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در اين شهرستان مرزي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرامرز اكبري روز يكشنبه در جلسه كارگروه بهداشت و سلامت قصرشيرين افزود: با توجه به مشاهده مواردي از ابتلاي پرندگان به بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در مناطق مختلف، عرضه و كشتار مرغ زنده در شهرستان ممنوع است.
وي اظهار كرد: در صورت مشاهده هرگونه عرضه مرغ زنده، واحد عرضه كننده با دستور دستگاه قضايي پلمپ خواهد شد.
فرماندار قصرشيرين ادامه داد: با توجه به مشاهده مواردي از ابتلاي پرندگان مهاجر در استان كرمانشاه به بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان، تاكنون موردي از اين بيماري در شهرستان گزارش نشده است.
اكبري بيان كرد: بهداشت مهم ترين مساله يك جامعه است و جلسه هاي كارگروه بهداشت بايد منظم و مصوبه هاي آن نيز به موقع اجرا شود.
وي اضافه كرد كه كار كنترل مبادي مرزي در راستاي اقدام پيشگيرانه با بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان نيز بايد تشديد شود و از اين رو متوليان امر بايد به نيروهاي نظامي مستقر در منطقه، اطلاع رساني كنند.
وي اظهار داشت: با توجه به احتمال از سرگيري تردد زائران عتبات عاليات از مرز رسمي خسروي براي اربعين سال آينده، شهر قصرشيرين بايد از نظر امكانات بهداشتي توسعه يايد.
اين مقام مسوول گفت: بازديد مستمر از امكانات و تجهيزات بهداشتي موجود در هتل ها و مكان هاي اقامتي قصرشيرين بايد مورد توجه بيش از پيش متوليان امر قرار گيرد تا آمادگي پذيرش زائران را داشته باشند.
وي همچنين از رعايت حريم فاصله با شهر توسط عشاير مستقر در منطقه و بهداشت خبر داد.
از بين بردن سگ هاي ولگرد و دفن بهداشتي زباله از مصوبه هاي اين جلسه بود.
قصرشيرين در غرب كرمانشاه با در اختيار داشتن 2 مرز رسمي و فعال پرويزخان و خسروي، بيش از27 هزار تن جمعيت 186 كيلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي