۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82397041
T T
۰ نفر
امر به معروف و نهي از منكر تمامي شئونات موجود در جامعه را در بر مي گيرد

سنندج- ايرنا- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان گفت: امر به معروف و نهي از منكر فقط در توصيه به نماز و مباني اعتقادي و ديني خلاصه نمي شود بلكه تمامي شئونات جامعه را در بر مي گيرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا بهرام نصراللهي زاده روز يكشنبه در همايش دبيران ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر ادارات استان در سنندج افزود: انجام ندادن برخي از وظايف در سيستم اداراي منكر و انجام برخي نيز از وظايف معروف است اما تاكنون چه اندازه به اين مسائل توجه شده و عملكرد ادارات به عنوان منكر و معروف مد نظر بوده است.
او با بيان اينكه مهمترين منكر در جامعه ما ناكارآمد نشان دادن جامعه است اظهار كرد: در زمينه ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بايد يگ گام جلوتر پيش رفته و در اين راستا تمامي شئونات و فعاليت ها را در نظر بگيريم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان با بيان اينكه مصارف نامتعارف در زمينه هاي مختلف يك منكر در جامعه است كه مورد توجه قرار نمي گيرد ادامه داد: هم اكنون كشور 80 ميليوني ما با چين يك ميليارد نفري در مصرف انرژي برابري مي كند.
وي افزود: نظام ما در همه زمينه ها موفق بوده و به يك قدرت جدي تبديل شده و كسي نمي تواند منكر اين قضيه شود اما در حوزه اقتصادي هنور لنگ مي زنيم.
نصراللهي زاده اظهار كرد: ما در زمينه ترويج امر به معروف و نهي از منكر بيشتر به ظاهر نگري و قشري نگري مبتلا شده ايم و فقط به ظواهر توجه كرده و كارآمدي فرد در زمينه هاي ديگر را مورد توجه قرار نمي دهيم.
وي با طرح اين سوال كه ما تا چه اندازه به قانون مداري و قانون پذيري توجه كرده ايم گفت: ما بايد در زمينه هاي مختلف بويژه مسائل اقتصادي و جلوگيري از مصارف نامتعارف تلاش كرده و دامنه ترويج معروفات و منكرات در جامعه را گسترش دهيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان تاكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر بايد براي كارآمدي زندگي و اصلاح همه شئونات زندگي و ساختن جامعه اي تمام عيار باشد كه شهروندان آن وجدان كاري داشته، به فكر ديگران بوده و مصالح عمومي را بر مصالح شخصي ترجيح دهند.
نصراللهي زاده افزود: ما هنوز در بديهيات اوليه جامعه اسلامي توقف كرده ايم و بايد تلاش كنيم كه دايره امر به معروف و نهي از منكر را وسيع تر كرده و تمامي موارد را مورد توجه قرار دهيم.
هم اكنون سه هزار و 795 نفر عضو شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر ادارات استان كردستان هستند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: مسعود احمدي
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg