۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82397018
T T
۰ نفر
تاثير رسانه ها و مطبوعات در روند تحول فكري و فرهنگي جامعه

كرج- ايرنا- مديركل تبليغات اسلامي استان البرز گفت: رسانه ها و مطبوعات، نقش اثرگذاري در روندتحول فكري و فرهنگي افراد جامعه دارند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام سيد عباس مسعودي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همسويي رسانه با دستگاه هاي فرهنگي نقش اثر گذار ي در تغيير روند فكري و فرهنگي آحاد جامعه اسلامي ايفا خواهد كرد.
وي اظهار داشت: اين امر به شرطي محقق خواهد شد كه همكاري وثيقي بين رسانه ها و روابط عمومي هاي دستگاه هاي فرهنگي صورت گيرد.
وي گفت: امروز دشمنان نظام و اسلام جنگ نابرابري را در حوزه فضاي مجازي و رسانه بر عليه ارزش هاي والاي ديني ما كه شاكله اصلي اين نظام مردمي را تشكلي مي دهد به راه انداخته اند و به همين منظور توسعه فعاليت ها در حوزه رسانه مي تواند گره از بسياري از مشكلات و معضلات اجتماعي جامعه ما بگشايد.
مدير كل تبليغات اسلامي البرز، خاطر نشان كرد: اجراي برنامه فرهنگي اثر گذار با درنظر گرفتن شرايط و وضعيت فعلي جامعه در روند تحول فكري و فرهنگي آحاد جامعه اثر گذار است.
مسعودي گفت:خوشبختانه روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي در اين حوزه به خوبي عمل كرده و توانسته است با توسعه و ترويج فعاليت ها و برنامه هاي فرهنگي اين سازمان در حوزه فضاي مجازي نقش اثر گذار خود را در جذب جوانان و نوجوانان به برنامه هاي فرهنگي ايفا كند.
اين مسئول افزود: رسانه ها بايد دوشادوش دستگاه هاي فرهنگي ارزش ها و مفاهيم ارزشمند اين دين مبين را به افرادجامعه اسلامي ما انتقال دهند چراكه بسياري از ناهنجاري هاي رفتاري افراد جامعه ناشي از عدم شناخت كافي از اسلام و آموزه هاي آن است.
وي ادامه داد: مطبوعات كه هم روزنامه ها و هم مجلات هستند مي توانند بخشي از فعاليت هاي خود را به توسعه مفاهيم ديني با همكاري دستگاه هاي فرهنگي اختصاص دهند تا مخاطب به خوبي با احكام و دستورات اين دين مبين آشنا شود.
مدير كل تبليغات اسلامي البرز افزود: شناساندن ارزش هاي معنوي دين مبين اسلام و حلاوت دستورات آن به نسل جوان جامعه با بهره گيري از توان دستگاه هاي فرهنگي و رسانه ها مي تواند نويد بخش جامعه اي امن و به دور از آسيب هاي اجتماعي در سطح كشور باشد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشين طهماسبي** انتشار دهنده : محمد عزيزپور