۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶
کد خبر: 82396939
T T
۰ نفر
برگزاري چهارمين كنگره ملي تاريخ معماري و شهرسازي ايران در ارگ بم

تبريز - ايرنا - معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از برگزاري چهارمين كنگره ملي تاريخ معماري و شهرسازي ايران در ارگ بم طي سال آينده خبر داد.

به گزارش ايرنا، محمدحسن طالبيان روز يكشنبه در پيام خود به چهارمين كنگره استاني تاريخ معماري و شهرسازي در آذربايجان شرقي آورده است: اين كنگره در 8 محور اصلي با نگاه و بر مبناي مطالعه كميته هاي علمي ايكوموس جهاني برگزار مي شود.
وي حوزه هاي فرهنگي - طبيعي شهرها و روستاهاي تاريخي استان، منظر فرهنگي و شهر تاريخي و سازه در تاريخ معماري و شهرسازي را از جمله محورهاي اين كنگره اعلام كرد.
در اين پيام، باستان شناسي، معماري و شهرسازي، ميراث معماري و شهرسازي مدرن، ميراث آب و كشاورزي، ميراث فرهنگي ناملموس و راه هاي فرهنگي و عناصر وابسته نيز از ديگر محورهاي اصلي اين كنگره اعلام شده است.
در ادامه اين پيام آمده است: بيش از 1 سال از آغاز به كار دبيرخانه مركزي اين كنگره مي گذرد و از نيمه اسفند سال گذشته دبيرخانه هاي استاني آغاز به كار كرده و از 14 تا 17 اسفند امسال در تمام استان هاي كشور برگزار مي شود.
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پيام خود آورده است: پيش از برگزاري چهارمين كنگره ملي در بم، اين كنگره در تمام استان هاي كشور به صورت ادواري برگزار مي شود تا اين رويكرد در استان ها به جرياني تبديل شود كه به ارتقاي حفاظت از ميراث فرهنگي به صورت مداوم و پايدار كمك كند.
طالبيان، يادآوري كرده است: پس از 21 سال از برگزاري اولين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران امروز دهمين كنگره در آذربايجان شرقي برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا ، چهارمين كنگره استاني معماري و شهرسازي در آذربايجان شرقي به مدت دو روز در دانشگاه هنر اسلامي تبريز برگزار و در اين مدت 12مقاله ارائه مي شود.
در اولين روز از آغاز به كار آن، كتاب كنگره نيز با حضور جمعي از مسئولان رونمايي شد.
خبرنگار: پرويز بابائي** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183/6183