۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82396829
T T
۰ نفر

ایلام پس از مدت ها سپیدپوش شد

۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82396829
ایلام پس از مدت ها سپیدپوش شد

ایلام - ایرنا - ایلام امروز بر خلاف دیگر روزهای فصل خشك و بی باران زمستان امسال لباسی از حریر سفید بر تن كرده و به سان عروسی زیبا بر كمركش كوه های زاگرس دل ربایی می كند.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن فصل بی باران پاییز و عبور خشك و بی رحم دی ماه، مردم این دیار امیدشان را از سخاوت آسمان از دست ندادند و چشم انتظار فرجی از سوی این گنبد نیلوفری شدند.
صبح امروز و در سومین روز بهمن همزمان با طلوع نخستین انوار طلایی رنگ خورشید، شهر ایلام تن پوشی از حریر سفید برتن و مردمان این سامان را غافلگیر كرد.
برف در حالی چهره ایلام را از وضع كسالت بار ناشی از بی بارانی بیرون كرده كه این استان در سال زراعی جاری برخلاف پارسال در خشكسالی و كاهش شدید بارش غوطه ور بود.
بارش برف هدیه ای خوش یمن برای مردم این دیار است كه موجب شادی مردم به ویژه كشاورزان شده و همراه با آمدن پربركت خود نوید زمستانی سرشار از بارش را می دهد.
با توجه به اینكه بارش برف در مناطق سردسیر و كوهستانی استان نمود بیشتری دارد برخی از افراد به ویژه جوانان فرصت را غنیمت شمرده و با حضور در طبیعت سپیدپوش دلی از عزای بی برفی درآورده و تن را به سرمای لذت بخشش سپرده و به تفریح زمستانی می پردازند.
ساخت انواع تندیس و آدم برفی ها در قالب و اندازه های مختلف، تیوپ سواری، راهپیمایی در دل برف از جمله تفریح هایی است كه مردم طبیعت دوست ایلام با حضور در مناطق برف گیر به انجام آن می پردازند.
به گزارش ایرنا، استان ایلام از ابتدای سال زراعی جاری تا نیمه نخست دی گذشته با 127 میلی متر بارش نسبت به میانگین بلندمدت شاهد كاهش 28 درصدی باران و برف بوده است.
با توجه به كاهش بارندگی ها در ماه های سپری شده از سال زارعی جاری به ویژه در فصل پاییز از منظر هواشناسی، استان ایلام امسال با پدیده خشكسالی مواجه است.
هواشناسی ایلام ایلام با این وجود برای ماه های بهمن، اسفند و فروردین در استان احتمال بارش های مطلوب نزدیك به طبیعی پیش بینی كرده كه در صورت تحقق، باز هم 10 درصد در مقایسه با میانگین بلند مدت بارندگی ها كاهش نشان می دهد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034