۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82396796
T T
۰ نفر
برگزاری نخستین همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری سواحل مكران درچابهار

چابهار- ایرنا- نخستین همایش بین ‌المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل زیبای مكران با حضور معاون اول رئیس جمهوری و چند نفر از وزرا 4 و 5 بهمن ماه جاری(دوشنبه و سه شنبه) در محل تالار همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار در سیستان وبلوچستان برگزار می شود.

دبیر نخستین همایش بین ‌المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل زیبای مكران روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این همایش با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و مدیران ارشد 30 شركت و موسسه بزرگ از 20 كشور دنیا و 35 هلدینگ بزرگ داخلی در حوزه سرمایه گذاری و زیر ساخت برگزار می شود.
محمد اسلامی افزود: مهمانان و سرمایه گذارانی از كشورهای روسیه، فرانسه، آلمان، ژاپن، سوئد، تركمنستان، افغانستان، نروژ، هندوستان، اسلواكی، قزاقستان، لبنان، فنلاند، بنگلادش، چین، اسپانیا، پاكستان، هلند، تركیه و كره جنوبی در این همایش شركت می كنند.
وی رونمایی از اطلس جامع سرمایه گذاری در منطقه مكران و طرح ویژه توسعه سواحل مكران(فاز پهنه بندی آن) را از دیگر برنامه های این همایش عنوان كرد.
وی بیان كرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است علاوه بر معاون اول ریاست جمهوری، وزیران دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، راه و شهرسازی، صنعت ، معدن و تجارت، فرمانده‌هان نیروهای مسلح و برخی معاونان ریاست جمهوری و استانداران در این همایش حضور یابند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در گفت وگو با ایرنا با تشریح فرصت های سرمایه گذاری در سواحل مكران اظهار داشت: در این همایش قرار است چند مقام بلندپایه كشوری و میهمانانی از ٢٣ كشور شامل سرمایه گذار و مقام دولتی شركت كنند و با آخرین فرصت های سرمایه گذاری این منطقه راهبردی از نزدیك آشنا شوند.
عبدالرحیم كردی افزود: این همایش در زمینه بررسی فرصت های سرمایه گذاری با موضوع حمل و نقل، بنادر و شهرسازی، شیلات و كشاورزی، زیرساختهای مالی و اقتصادی، صنایع و معادن، پتروشیمی، نفت و گاز، نیرو (آب و برق)، گردشگری، اكوتوریسم دریایی و منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه چابهار یكی از بهترین مكان های سرمایه گذاری در ایران و كشورهای منطقه است، خاطرنشان كرد: سرمایه گذاران و مقامات داخلی و خارجی با شركت در نشست های تخصصی این همایش راههای سرمایه گذاری را بررسی خواهند كرد.
وی تصریح كرد: چابهار نزدیكترین مسیر برای كشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های اقیانوسی است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان كرد: سواحل مكران در محدوده چابهار وكنارك با نگاه بلند مقام معظم رهبری و دولت تدبیروامید در سالهای اخیر از پیشرفت های قابل توجهی در زمینه تامین زیرساخت ها برخوردار شده است.
كردی افزود: در آینده ای نزدیك با تكمیل طرح های در دست اجرا نظیر طرح توسعه بندر شهید بهشتی، راه آهن چابهار- زاهدان، گاز، پتروشیمی تحولات عظیمی برای توسعه منطقه شكل خواهد گرفت.
وی گفت: چابهار فرصت های بی شماری در زمینه اقتصاد دریا محور، تجارت و ترانزیت دارد و این همایش می تواند تاثیر زیادی برای آبادانی و توسعه استان سیستان وبلوچستان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری، انجام ملاقات هاي تجاري واقتصادی سرمایه گذاران در حاشیه نمایشگاه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این همایش بین المللی است.
این همایش با همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همكاری سازمان منطقه آزاد چابهار، دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مكران، وزارت خانه ها و سازمانهای عضو ستاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد كشور برگزار می شود.
3043**6081 خبرنگار: رستم كریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر