۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82396764
T T
۰ نفر

كشف محموله بزرگ مشروبات الكلی در كرمان

۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82396764
كشف محموله بزرگ مشروبات الكلی در كرمان

كرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب كرمان گفت: محموله بزرگ مشروبات الكلی كه از مرزهای شمالی وارد كشور شده بود با هوشیاری ماموران انتظامی استان كرمان كشف و توقیف شد.

به گزارش ایرنا دادخدا سالاری روز یكشنبه در نشست خبری كه در محل ساختمان پلیس امنیت اخلاقی كرمان برگزار شد افزود: این محموله داخل یك دستگاه كامیون جاسازی و از مرزهای شمال غربی وارد كشور شده بود كه شب گذشته توقیف شد.
وی اظهار كرد :از قاچاقچیان 2 هزار و 570 عدد انواع مشروبات الكلی خارجی به ارزش چهار میلیارد ریال كشف و ضبط شد.
سالاری بیان كرد: كرمان محل توزیع این مشروبات الكلی نبوده و قاچاقچیان قصد خروج محموله از كشور را داشتند.
دادستان كرمان ادامه داد: در همین رابطه سه متهم دستگیر شده و متهمان از اهالی شهرهای شمال غربی كشور و دارای سابقه هستند كه بازجویی برایی شناسایی همدستان آنان ادامه دارد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاكنون 14 هزار و 299 بطری از انواع مشروبات الكلی با ارزش 16 هزار میلیارد ریال در استان كرمان شناسایی و ضبط شده است.
سالاری با بیان اینكه این مشروبات از طرف شركت تولید كننده بیمه هستند تصریح كرد: قیمت از محل تولید با قیمت توزیع آن و استفاده مصرف كننده تفاوت چندانی ندارد و این نشان دهنده اهداف شوم استكبار در تغییر ارزش های اسلامی است.
وی گفت: از مشروبات الكلی در اسلام به عنوان ام الفساد نام برده شده است و قتل، نزاع، خشونت های خانگی، تصادفات و فوتی ها از جمله پیامدهای مصرف این مواد است.
سالاری افزود: باید تبعات ناشی از مصرف مشروبات الكلی به صورت وسیع دیده شود و تنها صرف توقیف این مشروبات كه عمدتا از خارج وارد كشور می شوند، مورد توجه قرار نگیرد.
دادستان عمومی و انقلاب كرمان تصریح كرد: هدف درازمدت استكبار ترویج بی بند و باری و فساد بین جوانان و در جامعه است كه عملا شبكه های ماهواره ای با تهاجم حساب شده فرهنگی نیز به ترویج مصرف آن می پردازند.
وی با قدردانی از ماموران انتظامی استان كرمان گفت: آمادگی، هوشیاری و حضور به موقع این فرزندان خدوم ملت باعث جلوگیری از رسیدن استكبار به اهدافشان شده است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: پروانه امانی
/1354/7437
۰ نفر