۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱
کد خبر: 82392429
T T
۰ نفر
زيرگذر چهارراه گلوبندك تهران با رعايت نكات فني و منظري اجرا مي شود

تهران-ايرنا- معاون ميراث فرهنگي كشور مي گويد: طرح عمليات زيرگذر چهارراه گلوبندك واقع در حريم كاخ گلستان با رعايت تمامي نكات فني و معماري مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي معاونت ميراث فرهنگي، طرح زير گذر چهارراه گلوبندك امروز در نشستي با حضور شوراي فني استان تهران، شوراي تخصصي و با توضيحات مشاور طرح و قائم مقام شهرداري منطقه 12 تهران، با حذف هرگونه مستحدثات در محوطه بيروني محل اجراي طرح مورد موافقت قرار گرفت.
بنا به اين گزارش، جلسه بررسي طرح زيرگذر چهارراه گلوبندك با حضور قائم مقام شهردار منطقه 12 و مشاور طرح، معاون ميراث فرهنگي كشور، اعضاي كميته تخصصي پايگاه هاي جهاني و شوراي فني استان ها در دفتر معاونت ميراث فرهنگي تشكيل شد.
محمد حسن طالبيان درباره نتيجه اين نشست گفت: با توجه به اهميت موضوع و اجراي دسترسي مناسب و آسان براي مردم و مراجعه كنندگان از طريق مترو، تسهيل رفت و آمدها و پياده محور كردن مسيرهاي منتهي به بازار و ايستگاه هاي مترو با حذف پوشش روي راه پله همچون كيوسك كه نمود بيروني دارد صورت گيرد.
وي با تاكيد بر اجراي طرح با رعايت نكات ايمني، فني و منظري ادامه داد: قرار است در فرايند اجراي طرح گروه باستان شناسي استان تهران و كاخ گلستان به طور مستمر حضور داشته و گزارش روزانه پايش را به ميراث فرهنگي استان تهران و اداره كل پايگاه ها ارسال كنند، تا عمليات مستندسازي در آرشيو نگهداري شود.
در اين نشست همچنين مشاور طرح به ارائه توضيحات فني و لزوم اجراي طرح زيرگذر كه بخشي از آن در سنوات قبل اجرا شده بود و اجراي دسترسي ضلع غربي و راه پله هاي منتهي به آن و ساير نكات فني پرداخت.
اين زيرگذر دقيقا از زير ايستگاه مترو گلوبندك كه پيشتر احداث شده عبور مي كند و دسترسي مراجعه كنندگان به مترو در ضلع غربي را تسهيل مي كند.
فراهنگ**3079**1027** دريافت كننده: علي اسدي** انتشار دهنده: جواد دهقاني
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ