۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82392359
T T
۰ نفر
مدیركل اجتماعی ایلام: اتخاذ رویكرد محلی در برخورد با آسیب های اجتماعی ضروری است

ایلام - ایرنا - مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: آسیب های اجتماعی و مسائلی مانند اعتیاد در قشرهای مختلف و در شهرهای گوناگون علل و پیامدهای متفاوت دارند بنابراین برخورد و مقابله با آنها نیازمند اتخاذ رویكرد محلی است.

علی مهرعلیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاكید بر اینكه آسیب های اجتماعی به شدت محلی هستند به این معنی كه مسأله خودكشی در تهران با ایلام فرق دارد، اظهار كرد: در برخورد با آسیب های اجتماعی سیاستگذاری مبتنی بر راه حل های از قبل صورت بندی شده شكست خورده است.
وی تصریح كرد: بزرگترین خطا آن است كه تصور شود بسته سیاستی دقیقی وجود دارد كه به صورت تعمیم گرایانه می تواند در استان ها و شهرستان های مختلف اجرا شود.
وی یادآور شد: ریشه كنی برخی مسائل ناممكن است، گاه باید آنها را مدیریت كرد و گاه فقط باید رنج و مصائب آسیب دیدگان را كاهش داد به عنوان مثال، طلاق از بین رفتنی نیست بلكه باید آن را به صورت واقعیت پذیرفت و مشكلات بعد از طلاق را كاهش داد.
مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: جامعه ای كه بنیان اعتماد و سرمایه اجتماعی لازم برای پیشرفت را از خود سلب شده می بیند مستعد شكاف های اجتماعی بسیار است یعنی هركس به فكر نجات خود است و به دیگران نمی اندیشد.
مهرعلیزاده تاكید كرد: زوال اخلاق در این جامعه طبیعی است جامعه ای كه افرادش خود را محترم و منسجم ندانند، ظرفیت هر ناشایستی را در خود می پروراند.
وی اظهار كرد: ورود به گفت و گوی اجتماعی فراگیر و واقع گرایانه و بحث درباره علل و پیامدها به صورت شفاف و دقیق نقطه آغاز است و راه حل ها در خلال چنین گفت و گویی ساخته می شوند ضمن این كه به دانش عمیق درباره آسیب ها هم نیاز است.
وی اضافه كرد: علاوه بر این در بررسی علل و عوامل گسترش آسیب های اجتماعی، تحولات خاص این استان از جمله تغییرات شتابان حوزه های مختلف در سال های گذشته باید مد نظر قرار گیرد.
خبرنگار:معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034