۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82392342
T T
۰ نفر
كلنگ زني 17 پروژه بهداشت و درمان در شهرستان مرند‎

تبريز- ايرنا- 17 پروژه بخش بهداشت و درمان با زيربناي هشت هزار مترمربع و اعتباري بالغ بر 120 ميليارد ريال امروز چهارشنبه در شهرستان مرند كلنگ زني شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي در حاشيه كلنگ زني پروژه هاي فوق در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: از مجموع 120 ميليارد ريالي اعتبار اين پروژه ها، 80 ميليارد ريال توسط وزارتخانه و بقيه از محل منابع استاني و شهرستاني تامين خواهد شد.
محمدحسين صومي با اشاره به فضاي محدود بيمارستان آيت الله حجت كوه كمري مرند افزود: در اوايل سال آينده توسعه بيمارستان حجت كوه كمري و اضافه شدن 50 تخت به تخت هاي بيمارستان شروع مي شود.
وي درباره بيمارستان 304 تختخوابي مرند نيز گفت: با حمايت مسئولين شهرستاني و دانشگاه علوم پزشكي موافقت هاي اوليه براي احداث اين بيمارستان اخذ شده است.
صومي اضافه كرد: درخواست خريد دستگاه تصويربرداري مغناطيسي براي بيمارستان مرند داده شده است و بعد از جانمايي آن در بيمارستان آيت الله حجت كوه كمري اين دستگاه در مرند مستقر خواهد شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشت و درمان استان ساخت كلينيك هاي تخصصي را ضروري دانست و گفت: براي تكميل روند ارجاع بيماران از خانه هاي بهداشت و مراكز درماني به كلينيك هاي تخصصي و در نهايت به بيمارستان نياز به ساخت كلينيك هاي تخصصي در شهرستان داريم.
وي افزود: روند ساخت كلينيك تخصصي مرند به دليل افت شديد دما فعلا انجام نمي گيرد ولي تا هفته سلامت آماده افتتاح خواهد شد.
شهرستان مرند با حدود 245 هزار نفر جمعيت در 70 كيلومتري شمال غرب تبريز واقع شده است.
3038/518