۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82392297
T T
۰ نفر

معابر بلوار كشاورز تهران مرمت و بهسازی می شود

۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82392297
معابر بلوار كشاورز تهران مرمت و بهسازی می شود

تهران - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: معابر بلوار كشاورز با همكاری شهرداری تهران، مرمت و بهسازی می شود.

«بلوار كشاورز تهران كه قدمت آن به دوره پهلوی مربوط می شود به دلیل ویژگی های طبیعی، عبور نهر از داخل آن(سرشاخه این نهر در قدیم از كرج بوده) و همچنین وجود درختان زیبا و قدیمی، سال 94 در فهرست میراث طبیعی كشور ثبت شد.این بلوار در پیش از انقلاب اسلامی، الیزابت(ملكه انگلستان) نام داشت».
وجیهه قاسمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبنگار ایرنا افزود: طرح مرمت و بهسازی بلوار كشاورز در شواری فنی میراث فرهنگی استان تهران، مطرح و به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح اظهار كرد: براساس این طرح، معابر بلوار كشاروز با همكاری شهرداری منطقه 6 ، سازمان زیباسازی شهر تهران و با نظارت شورای فنی میراث فرهنگی تا پایان سال جاری مرمت و بهسازی می شود.
وی گفت: این طرح با محوریت بافت طبیعی و شاخه های دارای ارزش گردشگری و تفریحی بلوار كشاورز طراحی شده و با اجرای آن مسیرپیاده راه، سنگ فرش ها، سیستم آبرسانی، روشنایی معبر و مسیر دوچرخه سواری بلوار بهسازی و مرمت خواهد شد.
مدیر روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینكه با اجرای این طرح، فضای سبز بلوار كشاورز نیز ترمیم خواهد شد تصریح كرد: وجود درختان كهنسال و همچنین فضای سبز و نهر آب از جمله ویژگی های برجسته طبیعی بلوار كشاورز است.
وی افزود: المان ها و مبلمان شهری محدوده بلوار كشاورز نیز براساس طراحی توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران و تایید شورای فنی میراث فرهنگی استان، نصب می شود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین كمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247//1625
۰ نفر