۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82392040
T T
۰ نفر
افزایش 50 درصدی برنامه های فرهنگی ورزشی گلستان در فجر 95

گرگان - ایرنا - مدیر كل ورزش و جوانان گلستان گفت كه امسال 300 برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت دهه مبارك فجر در استان اجرا می شود كه نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد دارد.

به گزارش ایرنا بهمن طیبی روز چهارشنبه در نشست ستاد خبری فجر گلستان اظهار داشت: مهمترین برنامه در روز اول جشن های پیروزی انقلاب اسلامی ، استقبال از ورود نمادین امام خمینی (ره) به ایران است و پس از آن رژه اعضای هیات موتورسواری و اتومبیلرانی و نیروهای مسلح استان در مسیر فرودگاه گرگان تا گلزار شهدای این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: برنامه های در نظر گرفته شده در این حوزه در بخش های قهرمانی و همگانی است كه گلستان در این مدت میزبانی از چند رقابت كشوری را برعهده دارد.
مدیركل ورزش و جوانان گلستان تصریح كرد: آغاز دومین دوره رقابت های فوتبال لیگ ادارات استان و اجرای طرح ملی استعدادیابی برای این ایام برنامه ریزی شده است.
وی اضافه كرد كه به مناسبت دهه فجر رویداد ملی استعدادیابی در 6 رشته ورزشی كشتی، كاراته، سواركاری، تنیس روی میز، كبدی و دو و میدانی در گلستان برگزار می شود.
طیبی عنوان كرد: این طرح از 19 بهمن ماه در سالن امام خمینی (ره) گرگان آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
وی بهره برداری از زمین چمن مصنوعی در فاضل آباد، گشایش سالن پینگ پنگ در بندرگز و چند پروژه ورزشی از دیگر برنامه های این مناسبت در گلستان است.
مدیركل ورزش و جوانان گلستان از بهره برداری اولین پیست اتومبیلرانی در دهه فجر امسال نیز خبر داد و گفت: این مجموعه تنها پیست آسفالت در شمال كشور بوده كه در ورزشگاه كریم آباد گرگان در حال ساخت است.
طیبی افزود: این پیست 5 هزار متر مربع مساحت دارد و احداث آن از 4 ماه پیش آغاز و هم اكنون در مرحله آسفالت ریزی قرار دارد.
وی گفت: همزمان با افتتاح این پیست در دهه فجر امسال عملیات ساخت پیست آفرود هم آغاز خواهد شد كه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
به گفته وی؛ بیشتر برنامه های حوزه ورزش و جوانان در این ایام با حضور گروه های سنی نونهالان و نوجوانان برگزار می شود تا فرصتی برای آشنایی بیشتر آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش نسل های گذشته فراهم گردد.
طیبی یادآور شد: نواختن زنگ انقلاب در مدارس و دیدار با خانواده شهدای ورزشكار از دیگر برنامه ریزی ها برای این ایام است.
3014/1648
تنظیم كننده : مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا