۲۷ دی ۱۳۹۵، ۹:۵۰
کد خبر: 82388667
T T
۰ نفر

برترین های جشنواره رازی معرفی و تجلیل شدند

۲۷ دی ۱۳۹۵، ۹:۵۰
کد خبر: 82388667
برترین های جشنواره رازی معرفی و تجلیل شدند

تهران - ایرنا- محققان برتر حوزه علوم پزشكی در قالب بیست و دومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، این جشنواره با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و جمعی از مسئولان و محققان دانشگاه های علوم پزشكی امروز ( 27 دی ماه ) در سالن همایش های رازی برگزار شد.
جسنواره رازی از سال 1374 در راستای تقویت روح پژوهش و ابتكار در راستای اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و به منطور تجلیل از مقام و منزلت پژوهشگران و دانشجویان فرهیخته دانشگاه علوم پزشكی همه ساله برگزار می شود.
بیست و دومین دوره جشنواره با تاكید بر امر ارتقای كیفی تحقیقات و فناوری در سطح ملی و بین المللی اجرا شد تا ضمن پیگیری اهداف والای پژوهش، با ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران و ایجاد فضای باطراوت تحقیقاتی و تشویق محققین جوان و دانشجو، ارتقای جایگاه كشور در تولید علم در زمینه های علوم پزشكی محقق شود.
نفرات و مجموعه های برتر بیست و دومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشكی رازی در قالب 3 گروه علوم بالینی و سلامت، علوم پایه پزشكی و ابداعات، اختراعات و فناوری معرفی و تجلیل شدند.
برگزیدگان نهایی حقیقی و نهادهای حقوقی این جشنواره شامل 8 محقق برتر، یك پژوهش برتر، 2 محقق جوان ، سه دانشگاه علوم پزشكی، یك موسسه تحقیقاتی، شش مركز تحقیقاتی، 4 كمیته تحقیقات دانشجویی، 3 مجله علمی - پژوهشی علوم پزشكی و یك سازمان غیردولتی حامی پژوهش است.
در گروه علوم بالینی و سلامت، دكتر محمدرضا زالی از دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی رتبه اول، دكتر محمدعلی صحراییان از دانشگاه علوم پزشكی تهران و دكتر محمدرضا محمدی به طور مشترك رتبه دوم و دكتر عیسی محمدی رتبه سوم را كسب كردند.
همچنین دكتر امیر فیلی به عنوان محقق جوان گروه علوم بالینی و سلامت معرفی و تجلیل شدند.
دكتر محسن فتح زاده از دانشگاه علوم پزشكی تهران با مقاله 'شناسایی موتاسیون DYRK1B مرتبط با نوعی از سندرم متابولیك' به عنوان پژوهش برتر گروه علوم بالینی و سلامت انتخاب شد.
دكترمحمدرصا زرین دست از دانشگاه علوم پزشكی تهران و دكتر حسین نجم آبادی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی رتبه اول، دكتر مهدی هدایتی از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی رتبه دوم و دكتر ژاله ورشوساز از دانشگاه علوم پزشكی اصفهان رتبه سوم گروه علوم پایه پزشكی این جشنواره را بدست آوردند.
وحید جویبان قراملكی از دانشگاه علوم پزشكی تبریز به عنوان پژوهشگر جوان گروه ابداعات و اختراعات و فناوری معرفی و تجلیل شد.
همچنین دانشگاه های علوم پزشكی تهران، مازندران و شهركرد به عنوان دانشگاه های علوم پزشكی برگزیده انتخاب شدند.
انستیتو پاستور ایران به عنوان موسسه تحقیقاتی برگزیده، مراكز تحقیقاتی غدد و متابولیسم، بیماری های غیرواگیر و نقص ایمنی كودكان به عنوان مركز تحقیقاتی بالینی برگزیده، مراكز تحقیقاتی كاربردی دارویی و بیوتكنولوژی و مواد دندانی به عنوان مركز تحقیقات بیومدیكال انتخاب شدند.
كمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشكی شیراز، شهید بهشتی ، مازندران و ایلام به عنون گروه تحقیقات دانشجویی معرفی و تجلیل شدند.
علمی*1201
خبرنگار: عبدالكریم جبارپور* انتشار: زهره محتشمی پور
۰ نفر