۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82383210
T T
۰ نفر
اسب های ایران ردیابی می شوند

تهران- ایرنا- برنامه كاربردی تحت سیستم اندروید برای سامانه شناسایی و ردیابی دام زنده (اسب) با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان دامپزشكی كشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این برنامه كاربردی (اپلیكیشن) برای تسهیل ثبت اطلاعات اسب های دارای میكروچیپ در سیستم ردیابی و شناسایی سازمان دامپزشكی كل كشور طراحی و اجرا شده است.
ثبت اطلاعات شناسنامه ای، مشخصات مالك و اطلاعات تصویری اسب به همراه كد میكروچیپ منحصر به فرد آن از اهداف اولیه سیستم است.
همچنین در این سیستم تسهیلاتی برای جابجایی و ثبت اطلاعات ژنتیكی اسب قرار دارد.
همه اسب های دارای میكروچیپ حاضر در كشور ایران یا آنهایی كه قصد انتقال به مالكان ایرانی را دارند می توانند توسط این نرم افزار در سیستم ردیابی و شناسایی ثبت نام شوند.
همه گوشی ها و تبلت های اندروید قابلیت نصب این سیستم را دارند و هنگام ثبت نام اولیه به دلیل حجم اطلاعات زیاد (تصاویر شناسنامه و اسب) استفاده از اینترنت وای.فای (Wifi) توصیه می شود.
در صورت استفاده از سیستم اینترنت موبایل (همراه اول، رایتل یا ایرانسل) باید تا هنگام انتقال كامل اطلاعات به سرور سامانه، در یك مكان مستقر شد.
برای استفاده از این سامانه باید از طریق اداره دامپزشكی شهرستان ها نام كاربری و كلمه عبور مختص «سامانه اسبی صادر شده باشد.
اقتصام**9186**1961** خبرنگار: هما همت خواه** انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر