۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82382939
T T
۰ نفر
رئیس سازمان دارالقرآن الكریم: قیمت فروش قرآن ساماندهی شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان دارالقرآن الكریم، از ضرورت ساماندهی قیمت فروش قرآن سخن گفت و از آمادگی این سازمان برای آموزش فعالان چاپ و نشر خبر داد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، مهدی قره شیخلو روز چهارشنبه در دهمین نشست ناشران فعال قرآنی گفت: قیمت فروش قرآن در كشور هنوز سامان نیافته، بگونه ای كه یك قرآن به عنوان قرآن نفیس از 90 هزار تا 190 هزار تومان فروخته می شود درحالیكه قیمت تمام شده آن مشخص است.
وی با تسلیت ارتحال آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی به عنوان مفسر قرآن كریم، افزود: قیمت یك قرآن با كیفیت قابل قبول هفت هزار تومان است اما در بازار تا 30 هزار تومان هم به فروش می رسد كه این مساله نیازمند ساماندهی و استانداردسازی است و باید بگونه ای ساماندهی شود كه نه ناشر و نه خریدار ضرر نكند.
رئیس سازمان دارالقرآن همچنین از ضرورت استانداردسازی چاپ و نشر قرآن سخن گفت و ادامه داد: مشكلات چاپ و نشر شامل خط، كاغذ، صحافی، رنگ و مانند آن است كه آموزش فعالان این عرصه ضرورت دارد و ما آمادگی آموزش در این زمینه را داریم.
وی درباره سابقه معاونت نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن گفت: صیانت از متن قرآن یكی از وظایف ما است و 30 سال پیش بخش نظارت راه اندازی شد و تا سال 64 هیچ متولی در این حوزه وجود نداشت.
این قاری قرآن افزود: خوشنویسان و خطاطان ایرانی قرآن های خوبی را نوشته اند كه باید به عنوان هنر اسلامی و سرمایه ملی مورد توجه قرار گیرد.
وی استفاده از پیشرفت های فناوری در عرصه چاپ و نشر را ضروری دانست و تهیه فونت های قرآنی را یك سرمایه برشمرد كه باید از آن استفاده كرد.
دهمین نشست ناشران فعال قرآنی با حضور بیش از 20 مدیر انتشاراتی در سازمان دارالقرآن الكریم برگزار شد كه كارشناسان و مدیران انتشاراتی به بررسی مسائلی همچون روش های رونق خطوط ایرانی برای تسهیل در قرائت، استفاده از فونت های مختلف در قالب خطوط ایرانی فاخر و همچنین نحوه قیمت گذاری قرآن ها و تدوین آئین نامه پرداختند.
رعایت قواعد و مقررات چاپ و نشر، رعایت كیفیت كاغذ و صحافی قرآن و همچنین لزوم تصحیح متون قرآنی كتاب های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان از دیگر موضوع هایی بود كه از سوی صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرانی از انتشارات پیام عدالت، آئین دانش، دارالكتی الاسلامیه، حافظ نوین، نگار، زرین و سیمین، فیض كاشانی، گلی، اسلامی و عفت در این نشست حضور داشتند و ابوالحسن مظفری طراح خط و همچنین مصطفی اشرفی، كاظم صادقا، محسن عبادی و مجید فدایی منش از خوشنویسان و خطاطان از دیگر میهمانان این مراسم بودند.
فراهنگ ** 1003 ** 1071 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملك ** انتشار دهنده: امید غیاثوند
۰ نفر