۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82382930
T T
۰ نفر
پشیمان ترین افراد بعد از مرگ هاشمی كسانی هستند كه وی را تخریب كردند

سنندج- ایرنا- فرماندار سقز گفت: پشیمان ترین افراد بعد از مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی، كسانی هستند كه وی را تخریب كردند.

به گزارش ایرنا، علی اكبر ورمقانی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع سقز افزود: منتقدان گاهی تخریب های غیر منصفانه و ناجوانمردانه در مورد هاشمی داشتند.
وی اضافه كرد: هاشمی فردی اعتدالگرا، آینده نگر، دور انددیش و فرمانده ای شجاع و صلح طلب بود كه تعامل با جامعه جهانی و دشمن شناسی از خصوصیات بارز وی بود.
او ادامه داد: هاشمی، دارای شخصیت جهانی بود كه برای همه ادیان، مذاهب و كشورهای دوست و كشورهایی كه دولتشان با ملت و دولت ایران دشمن داشتند، شاخته شده بود.
ورمقانی اظهار كرد: هاشمی، سیاستمداری برجسته و منادی وحدت و تقریب مذاهب بود و داشتن، هوش بالای سیاسی، قدرت تفكر و برنامه ریزی و رهروی صادق و مشاوری امین برای رهبری از دیگر خصوصیات وی بود.
فرماندار سقز آیت الله رفسنجانی را خدمتگزار واقعی مردم توصیف كرد و ادامه داد: نقش هاشمی در انقلاب و تاسیس نهادهای انقلابی از دیگر ویژگی های بارز وی بود.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی رحلت آیت الله هاشمی گفت: معظم له، مدال های ارزشمندی چون؛ همگام دوران مبارزات، همرزم، رفیق دیرین، تكیه گاه مطمئن به وی اعطا فرمودند.
او ادامه داد: نقش هاشمی در سازندگی ایران اسلامی بی نظیر بود و سازندگی از كردستان هم زمان ریاست جمهوری هاشمی اوج گرفت.
امام جمعه سقز هم گفت: برقراری حكومت اسلامی و عدالت محوری از اصول اساسی بود كه هاشمی بر اساس و حول آنها حركت می كرد.
ماموستا سید حسین حسینی افزود: رفسنجانی عاشق و خدمتگزار واقعی مردم بود و مجاهدت های وی فراموش نشدنی است.
وی اضافه كرد: هاشمی یار دیرین امام و رهبری بود و رهبر معظم انقلاب، درگذشت هاشمی را مصیبتی سخت اعلام فرمودند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار امام و رهبری شب یكشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیك گفت و به ملكوت اعلی پیوست.
پیكر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سه شنبه در تهران طی مراسمی تشییع شد و در جوار حضرت امام خمینی(ره) آرم گرفت.
سقز در 190 كیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی