۱۸ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۱۰
کد خبر: 82378108
T T
۰ نفر
معاون شهردار: روزانه 729 تن زباله از سطح شهر قم جمع آوري مي شود

قم- ايرنا- معاون خدمات شهري شهرداري قم گفت: در سال گذشته ميزان زباله هاي جمع آوري شده در طول روز، 669 تن بود ولي در سال جاري اين رقم به 729 تن در روز رسيده است.

به گزارش ايرنا، امير سامع شنبه شب در دويست و سيزدهمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر قم افزود: سال گذشته پيش بيني روزانه ما از پسماند روزانه 646 تن بود كه به 669 تن رسيد.
وي ادامه داد: ما به صورت شبانه روزي فعاليت هاي پيمانكاران را رصد مي كنيم كه كار خود را به صورت دقيق در زمينه جمع آوري زباله انجام دهند.
سامع در ادامه بيان داشت: 66 هزار خانوار و شهروندان و بيش از 9 هزار تن از كاركنان واحدهاي صنعتي، 10 هزار تن از اصناف و تعداد زيادي از دانش آموزان و افراد زيادي نيز در مساجد به صورت چهره به چهره در زمينه تفكيك پسماند مورد آموزش قرار گرفتند.
وي گفت: تشكيل كميته بهداشت و ايمني و محيط زيست در حوزه هاي خدمات شهري از اقدام هاي ديگر معاونت خدمات شهري در حوزه پسماند است.
وي ادامه داد: عملكرد ريالي هر پيمانكار در زمينه پسماند پايان هر روز رصد و ميزان جريمه هاي آنها نيز در تمام مناطق قم توسط دستگاه نظارت اعمال و مشخص مي شود.
وي اظهار داشت: حدود20 هزار و 400 ميليارد ريال تا آخر سال بر اساس قرارداد به پيمانكاران پول پرداخت خواهد شد.
سامع گفت: ما در اقدامي، هفت خودرو را در زمينه حمل پسماند روزانه شهر قم حذف كرديم و در اين زمينه صرفه جويي خوبي انجام شده است.
وي هم چنين از برخي مطب ها به خاطر همكاري نداشتن براي تفكيك پسماندهاي خود انتقاد كرد و گفت: برخي مطب ها در زمينه دفع و تفكيك زباله ها همكاري نمي كنند.
سامع ادامه داد: با وجود آموزش هاي انجام شده ولي ما روزانه حدود سه درصد تفكيك زباله از مبدا داريم.
وي هم چنين گفت: بايد بخشي از هزينه ها را از توليدكنندگان دريافت كنيم ولي هنوز اين امر اتفاق نيفتاده است.
سامع اظهار داشت: تا سال آينده سعي داريم ديگر 700 تن دفع زباله را انجام ندهيم، بلكه مواد عالي آن را تفكيك و تبديل به كود كنيم، از سوي ديگر مواد عالي آن را نيز تفكيك نماييم كه در نهايت 30 تا 40 درصد پسماند دفع مي شود.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمينان ** انتشاردهنده: رضا عليمحمدي