۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82375796
T T
۰ نفر

10 زخمي در پي انفجار عصر امروز در ازمير تركيه

۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82375796
10 زخمي در پي انفجار عصر امروز در ازمير تركيه

آنكارا- ايرنا- 10 نفر در انفجار مهيب عصر روز پنجشنبه در پاركينگ دادسراي مركزي ازمير، سومين شهر بزرگ تركيه زخمي شدند كه وضع يكي از مصدومين وخيم گزارش شده است.

به گزارش ايرنا، اولين گزارش ها حاكي است كه انفجار بمب در داخل يك دستگاه خودرو و در پاركينگ اختصاصي دادستان ها و قضات رخ داده است.
اين انفجار در درب دادسرا رخ داده كه دادگاههاي جزايي در آن قرار دارند.
رسانه هاي تركيه خبر دادند كه در پي اين انفجار، درگيري مسلحانه اي بين مهاجمان با پليس رخ داده و در جريان آن دو مهاجم كشته شده و يك نفر نيز متواري شده است.
پس از انفجار شمار زيادي آمبولانس و خودروي آتش نشاني و نيروي پليس به منطقه اعزام شده است.
پليس تمامي راههاي منتهي به منطقه را بسته و همانند رويدادهاي تروريستي گذشته، دادستاني ممنوعيت رسانه اي در خصوص اين رويداد اعلام كرده است.
آناتولي خبرگزاري رسمي تركيه هم گزارش داد كه دو مهاجم تروريست در درگيري با پليس كشته شدند و جستجو براي دستگيري يك مهاجم احتمالي ديگر ادامه دارد.
همچنين ميسكت ديكمن رئيس شعبه ازمير انجمن روزنامه نگاران تركيه از احتمال انفجار در دو خودرو خبر داد.
ادعا شده است كه دو تروريست كه در درگيري با پليس كشته شده اند، سلاح در دست داشتند.
چاغاتاي آكار رئيس كانون وكلاي ازمير نيز به رسانه ها گفت: انفجار بسيار شديد بود و اكنون شمار زيادي آمبولانس به منطقه اعزام شده است.
او افزود: خوشبختانه پنجشنبه ها عموما دادسرا چندان شلوغ نيست و اين امر از بروز تلفات احتمالي بيشتر جلوگيري كرده است.
اين انفجار در حالي رخ مي دهد كه در اولين ساعات سال نو ميلادي، استانبول شاهد حمله تروريستي در يك مكان تفريحي بود و در اين حمله مهاجم بعد از كشتن 39 نفر و زخمي كردن 65 نفر متواري شد.
خاورم/2011/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري