۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۰۸
کد خبر: 82374715
T T
۰ نفر
19 حفار غيرمجاز و قاچاقچي اشياي عتيقه در آذربايجان غربي دستگير شدند

اروميه - ايرنا- فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي گفت: 19 حفار غيرمجاز و قاچاقچي اشياي عتيقه و تاريخي در 2 عمليات جداگانه در استان دستگير شدند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي، حسينعلي اكبرلو افزود: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر فعاليت يك گروه از حفاران غير مجاز در يكي از تپه هاي باستاني شهرستان مهاباد، تيمي از يگان حفاظت اين اداره كل به همراه پليس اطلاعات شهرستان به محل اعزام شدند و هشت نفر را در حين حفاري دستگير كردند.
وي اضافه كرد: در اين عمليات يك دستگاه فلزياب نيز شناسايي شد.
وي اظهار كرد: در يكي ديگر از عمليات هاي مشترك، كاركنان اين يگان به همراه ماموران انتظامي، يك شبكه 11 نفره را كه در يكي از محوطه هاي باستاني محور مهاباد - مياندوآب مشغول حفاري بودند، دستگير و به مراجع قضايي معرفي كردند.
سرهنگ اكبرلو اظهار كرد: علاوه بر آن در 9 ماه سال جاري نيز 21 نفر ديگر از سوداگران آثار باستاني در حين حمل اشياي تاريخي يا حفاري در محوطه ها و ابنيه هاي تاريخي در شهرستانهاي اروميه، چالدران، خوي، ماكو و پلدشت دستگير و ضمن توقيف و ضبط اشيا و ادوات همراهشان با تشكيل پرونده هاي مجزا، به مراجع قانوني معرفي شدند.
وي از همكاري و تعامل بسيار سازنده و خوب همه نهادهاي امنيتي و انتظامي استان در كشف و دستگيري حفاران غيرمجاز و قاچاقچيان اشياي تاريخي قدرداني كرد.
8135/2093 ** خبرنگار: شهين غريب بيدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني