۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۰۲
کد خبر: 82374098
T T
۰ نفر
يك مسئول فرهنگي: جامعه نيازمند فضاي شاد و نشاط آور است

ايلام - ايرنا - معاون فرهنگي، اجتماعي سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام گفت: براي كاهش آسيب هاي اجتماعي و نيز تخليه هيجان هاي دروني اجراي برنامه هاي شاد و فضاهاي عمومي نشاط آور سالم در جامعه ضروري است.

سرهنگ جوهر خالدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بايد از فضاهاي عمومي كه محل تجمع مردم است همچون بوستان ها و شهربازي ها براي اجراي برنامه هاي سالم و نشاط آور براي مردم استفاده شود.
وي افزود: سپاه و بسيج به همين منظور در برخي شهرستان ها با مشاركت خود مردم اقدام به برگزاري برنامه هاي شاد از جمله مسابقات ورزشي، بومي، محلي، فرهنگي، تفريحي، هنري و مذهبي كرده كه با استقبال زياد مخاطبان مواجه شده است.
سرهنگ خالدي يادآور شد: براي سال آينده معاونت فرهنگي سپاه استان ايلام در جهت ايجاد بسترها و فضاهاي شاد و خاطره انگيز براي خانواده ها به ويژه قشر جوان و نوجوان برنامه هاي تركيبي متعددي در دست تدوين دارد.
وي تاكيد كرد: بايد براي تقويت روحيه نشاط و شادابي در جامعه از ظرفيت خود مردم و استعدادهاي آنها نيز بهره گيري شود كه در اين ارتباط نظر معتمدان محلي و جلب مشاركت هنرمندان و ورزشكاران مستعد موثر است.
معاون فرهنگي، اجتماعي سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام در ادامه به وجود برخي آسيب هاي اجتماعي در استان اشاره كرد و گفت: در سال هاي اخير استان ايلام شاهد رشد روز افزون برخي ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله طلاق، اعتياد، خشونت و خودكشي بوده است.
سرهنگ خالدي گفت: سپاه استان با كمك و استفاده از توان و نيروي بسيج براي كاهش معضل و چالش هاي اجتماعي چون طلاق و اعتياد پيش قدم شده و با جديت تمام براي كاهش اين آسيب هاي اجتماعي تلاش مي كند.
وي اضافه كرد: طلاق به عنوان يك معضل مهم و اساسي هر چند در استان ايلام به نسبت ديگر استان هاي كشور كمتر است اما در داخل خود استان در مقايسه با سال هاي گذشته از روند رو به رشدي برخودار بوده است.
وي يادآور شد: يكي ديگر از مشكلات و ناهنجاري هاي اجتماعي استان ايلام بروز خشونت و افزايش آن است كه بايد براي حل يا كاهش اين ناهنجاري به صورت جدي و ريشه اي دستگاه هاي متولي كار كنند.
سرهنگ خالدي افزود: بي توجهي به اين ناهنجاري هاي اجتماعي در دراز مدت مي تواند جامعه را با مشكلات حاد و بغرنج متعددي مواجه كند لذا براي داشتن نسلي سالم و شاداب بايد از هم اكنون زنگ خطر به صدا در آيد و براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي متوليان امر و مردم به صورت جدي تلاش كنند.
خبرنگار: زهرا موسوي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7172/9002