۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82368140
T T
۰ نفر
«برج 110» نقد و بررسي مي شود

تهران- ايرنا- كتاب «برج 110» نوشته فيروز زنوزي جلالي با حضور اعضاي انجمن قلم ايران نقد و بررسي مي شود.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، نشست نقد و بررسي كتاب «برج 110» با حضور عليرضا مختارپور، دبيركل نهاد، محمدرضا سرشار، محسن پرويز و راضيه تجار از اعضاي انجمن قلم ايران و فيروز زنوزي‌جلالي نويسنده اثر، روز يكشنبه ساعت 15 در كتابخانه عمومي دستغيب شهر تهران واقع در پارك شفق برگزار مي‌شود.
در اين نشست كامران پارسي‌نژاد و احمد شاكري نيز به نقد اين كتاب مي‌پردازند.
«برج 110» رماني چندلايه با محوريت امام علي (ع) است و فيروز زنوزي جلالي چهار سال براي نگارش آن زمان صرف كرده است. اين رمان اشاره‌اي است به طبقات مختلف بشري و تقابل سنت و مدرنيته كه در نامگذاري كتاب نيز به چشم مي‌خورد.
110 يادآور حضرت علي (ع) و برج، نمادي است از مدرنيته كه نويسنده سعي كرده بدون استفاده از نام حضرت علي (ع) اين محوريت را به خوبي تشريح كند.

** رونمايي از كتاب خاتم، برگزيده نخستين جشنواره خاتم
به گزارش ايرنا از جشنواره خاتم، موسسه شهر كتاب كه سال گذشته نخستين جشنواره داستان كوتاه خاتم، ويژه پيامبر رحمت را با دعوت از نويسندگان آغاز كرد، ۱۰ داستان برگزيده اين رقابت را در يك كتاب منتشر كرده و قرار است اين كتاب در اين فروشگاه رونمايي شود.
مجيد قيصري دبير علمي جشنواره، قاسم علي فراست و محمدرضا سنگري رييس هيات علمي جشنواره يادشده در اين مراسم شركت خواهند كرد تا درباره كيفيت داستان‌هاي ارسالي و برگزيده و داستان كوتاه سخنراني كنند.
اين برنامه روز دوشنبه ۱۳ دي از ساعت ۱۷ در فروشگاه مركزي شهر كتاب واقع در خيابان شريعتي، بالاتر از تقاطع مطهري، نبش كوچه كلاته برگزار مي شود.

** مقالاتي درباره زيباشناسي هنر منتشر شد
به گزارش ايرنا، مجموعه «مقالاتي درباره زيباشناسي هنر» نوشته ژان ژنه و ترجمه مهتاب بلوكي توسط نشر ققنوس منتشر شد.
اين كتاب 112 صفحه اي گزيده‌اي از نوشته‌هاي نظري ژان ژنه است كه به لحاظ نوع متن، مضمون و سبك نوشتاري داراي تنوّع خاصي است و همچنين برخاسته از نگاه ويژه او به هنر و زندگي است.
قيمت كتاب 70 هزار ريال است.
فراهنگ**1880**1027**دريافت كننده: پروين اروجي**انتشار دهنده: محمدجواد دهقاني