۸ دی ۱۳۹۵، ۸:۲۹
کد خبر: 82364307
T T
۰ نفر
30درصد مدارس آموزش و پرورش خشتي و گلي و كپري است

زاهدان- ايرنا - معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش در سراوان گفت: 30 درصد مدارس موجود آموزش وپرورش ناايمن شامل خشتي، گلي و كپري است و در اين ميان استانهاي سيستان و بلوچستان و جنوب كرمان بيشترين مدارس كپري را دارند.

دكتر علي زرافشان شامگاه دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: يكي از اهدافي كه در آموزش متوسطه دنبال مي شود ارتقاي پوشش تحصيلي است و خوشبختانه دستاوردهاي خيلي خوبي در اين زمينه در كشور داشته ايم.
وي افزود: در دوره متوسطه اول بيش از 94 در صد دانش آموزان مشغول به تحصيل مي باشند و حدود 115 هزار دانش آموز در سنين 12 تا 14 سال وجود دارد كه به جاي اينكه در دوره اول متوسطه باشند در دوره ابتدايي مشغول به تحصيل هستند و به عبارتي كودكان بازمانده از تحصيلي كه هم اكنون جذب آموزش و پرورش شده اند در مجموع نزديك به 97 درصد دانش آموزان دوره اول را شامل مي شود.
وي گفت: 3 تا 4 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصيل به احتمال زياد دسترسي به آموزش ندارند و براي اين دانش آموزان مدارس شبانه روزي ايجاد شده تا بتوانند به نزديك ترين مركز شبانه روزي خود را برسانند.
وي گفت در بحث روستا مركزي دانش آموزاني كه امكان تردد داشته باشند صبح بر سر كلاس حاضر و شب را در كناروالدين خود سپري مي كنند در همين زمينه خوشبختانه در بودجه سال 96 رشد ايجاد شده است.
معاون وزير آموزش و پرورش افزود: علاوه بر اين، در سفر كنوني وزير آموزش و پرورش به استان تركيب شوراي مناطق محروم آموزش و پرورش مشخص مي شود كه اين شورا چهار استان را به عنوان هدف انتخاب كرده كه اولين آن استان سيستان و بلوچستان است.
وي گفت: تركيب شوراي مناطق محروم نهاد حمايتي است كه رسيدگي به دانش آموزان مناطق محروم ، شبانه روزي و روستا مركزي يكي از كارهاي اين شوراست.
زرافشان بيان كرد: در نشستي كه با وزير آموزش و پرورش، استاندار و مديركل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان خواهيم داشت اقدامات انجام شده در سه سال گذشته بررسي و برنامه ريزي براي آينده انجام خواهد شد.
وي افزود: با توجه به بازديد 2 ماه پيش مهمترين مشكل در شهرستان سراوان در مقطع ابتدايي است زيرا با رشد فزاينده جمعيت در دوره ابتدايي در اين شهرستان رو به رو هستيم كه مشكلات آن بايد به صورت زير ساختي حل شود.
وي ادامه داد: متاسفانه در فضاي آموزشي و تامين نيروي انساني در اين منطقه دچار مشكلاتي هستيم كه در نشست استاني بيشتر به آن پرداخته خواهد شد.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت: برنامه اصلي آموزش وپرورش ساخت و بازسازي مدارس خشت و گلي و كپري است كه براي حل اين معضل اعتباري بالغ بر 600 ميليارد تومان به استان سيستان و بلوچستان اختصاص يافته است.
وي اظهار داشت: در برنامه ششم رديف بودجه اي پيشنهاد گرديده كه امسال در اين برنامه تصويب خواهد شد و نمايندگان مجلس نيز اين موضوع را جز احكام آورده اند تا بتوانيم در برنامه ششم 30 درصد مدارس موجود را تخريب و بازسازي كنيم.
وي افزود: اميدواريم در برنامه ششم توسعه در زمينه بازسازي و نوسازي تمامي مدارس داراي مشكل در كشور يك قدم جدي برداشته شود.
7336** 6081 خبرنگار: احسان بختياري ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
۰ نفر