۷ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۳۸
کد خبر: 82364090
T T
۰ نفر
نقش خبرنگاران در تبيين گفتمان توسعه پايدار انكار ناپذير است

سنندج- ايرنا- فرماندار سقز گفت: نقش خبرنگاران در تبيين گفتمان توسعه پايدار در جامعه، انكار ناپذير است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي اكبر ورمقاني شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در دفتر كار خود، افزود: اعتقاد به رسانه از زيرساخت هاي توسعه است و خبرنگاران در تبديل توسعه به يك گفتمان مردمي نقش مهمي برعهده دارند.
وي با بيان اينكه بايد توسعه فراگير شود و همه به آن اعتقاد داشته باشند، اضافه كرد: روزنامه نگاران با ارائه نقدهاي سازنده مي توانند روند توسعه بخشي را تسريع بخشند و از نظرات اصحاب رسانه براي تدوين سند توسعه شهرستان سقز استفاده مي شود.
او از همراهي خبرنگاران شهرستان سقز در عرصه اطلاع رساني، بازتاب مسائل و مشكلات در قالب نقد سازنده و دوري كردن از تخريب و عدم جانبداري تقدير و تشكر كرد.
ورمقاني، فعال كردن واحدهاي توليدي در شهرك صنعتي، افزايش تعداد درمانگاه هاي روستايي، استفاده از ظرفيت هاي اشتغال زايي در حوزه جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت را بخشي از برنامه هاي توسعه اي شهرستان سقز عنوان كرد.
نماينده دولت تدبير و اميد در شهرستان سقز، تلاش براي راه اندازي خط راه آهن مراغه – سقز و ايجاد كارخانه پتروشيمي را همچنين از برنامه هاي توسعه اي شهرستان برشمرد و تاكيد كرد: توجه به گفتمان اقتصاد مقاومتي و تكريم ارباب رجوع 2 دغدغه بزرگ و اصلي مسئولان شهرستان سقز است.
در اين نشست خبري، خبرنگاران هم خواستار، پيگيري آغاز به كار كارخانه ذوب آهن در شهر صاحب، اختصاص اعتبار دولتي به شهرداري ها، بازگشايي بازارچه سيف، حضور بيشتر فرماندار در بين مردم در روستاها، راه اندازي دوباره واحدهاي نيمه فعال و تعطيل شهرك صنعتي، تلاش دولت براي ساماندهي جمعه بازار، آسفالت جاده هاي روستايي، حمايت از نشريات محلي، كاهش خام فروشي معادن سقز، جلوگيري از برداشت غيرمجاز و بيش از اندازه شن و ماسه از بستر رودخانه ها شدند.
سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار:ابراهيم محمدحسيني/ **انتشار دهنده: اميد بهمني