۷ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۲
کد خبر: 82364051
T T
۰ نفر

هنرمند شیرازی برنده طلای مسابقه عكس ژاپن

۷ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۲
کد خبر: 82364051
هنرمند شیرازی برنده طلای مسابقه عكس ژاپن

شیراز - ایرنا - روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز سه شنبه اعلام كرد: سید محمدصادق حسینی، هنرمند عكاس عضو انجمن سینمای جوانان شیراز در هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی عكس آساهی شیمبون كشور ژاپن موفق به دریافت مدال طلا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از این روابط عمومی، این هنرمند عكاس كه بارها در جشنواره های داخلی و خارجی جوایز متعددی دریافت كرده، گفت: این برای پنجمین بار است كه به جشنواره بین المللی عكس آساهی شیمبون ژاپن راه یافته و موفق به دریافت نشان طلا از این جشنواره شده ام.
سید محمد صادق حسینی كه موفقیت خود را مدیون چهار دوره قبل این جشنواره می داند، اظهار داشت: در دوره های هفتاد و یكمین، هفتاد و سومین، هفتاد و چهارمین و هفتاد و پنجمین جشنواره عكس آساهی شیمبون حضور داشته ام.
این عكاس عضو سینمای جوانان شیراز، بیان كرد: داوری آثار هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی عكس آساهی شیمبون ژاپن را یك گروه ١١ نفره به سرپرستی تاكیوشی تانوما، از هنرمندان صاحب‌ نام هنر عكاسی جهان برعهده داشت.
حسینی گفت: همه عكاسان حرفه‌ای از سراسر جهان با هر ملیتی واجد شرایط شركت در این جشنواره هستند و آثار راه یافته به این جشنواره در شهر توكیو، ناگویا، اوزاكا و سایر شهرهای بزرگ ژاپن نمایش داده می‌شود.
وی با بیان اینكه جشنواره بین‌المللی آساهی شیمبون ژاپن از سال ١٩٢٧میلادی كار خود را آغاز كرد، گفت: این رویداد هنری از معدود جشنواره های بین‌المللی معتبر است كه بین هنرمندان عكاس شناخته ‌شده جهان اعتبار زیادی دارد.
روزنامه آساهی شیمبون، دومین روزنامه پر شمارگان جهان است كه در ابتدای هر سال میلادی، جشنواره ای را از عكس های برتر ارسال شده به این روزنامه و با عنوان جشنواره بین المللی عكس آساهی شیمبون، برگزار می كند.
شبد **دریافت كننده: فاطمه هاشمی نیك ** انتشار دهندگان: پرویندخت پاردسویی شیرازی - اسماعیل جهانبخش
3002 /6118
۰ نفر