۷ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82363733
T T
۰ نفر
شطرنج برق‌ آسا قهرماني جهان/ بزرگان شطرنج جهان مقهور قدرت نمايندگان ايران

تهران - ايرنا - مردان شطرنج باز ايران روز سه شنبه در رقابت هاي شطرنج قهرماني برق آسا جهان در دور ششم به سه پيروزي، يك تساوي و يك شكست دست يافتند، تنها نماينده بانوي ايران نيز در دور پنجم اين رقابت ها به يك تساوي ارزشمند مقابل نماينده هند رسيد.

اين رقابت ها از روز گذشته - دوشنبه - در بخش آزاد و بانوان و با حضور شطرنجبازان زن و مرد برتر جهان در دوحه پايتخت قطر آغاز شد.
بر اين اساس، در بخش مردان 106 شطرنجباز شامل 87 استاد بزرگ، 13 استاد بين المللي، دو استاد فيده و چهار شطرنجباز بدون عنوان و در بخش زنان 34 شطرنجباز شامل 12 استاد بزرگ، شش استاد بزرگ بانوان، 11 استاد بين المللي و سه استاد فيده بانوان حضور دارند.
اين رقابت ها در بخش مردان در 15 دور و در بخش زنان در 12 دور برگزار مي شود.
از ايران احسان قائم مقامي، پرهام مقصودلو، پوريا دريني، آرين غلامي و عليرضا فيروزجا و در بخش دختران سارا سادات خادم الشريعه به اين رقابت ها اعزام شده اند.
قائم مقامي در جدالي تمام ايران مقابل مقصودلو به پيروزي رسيد. غلامي موفق به شكست «ساندرو ماركو» آرژانتيني و قهرمان سال گذشته قاره آمريكا شد و فيروزجا در مصاف با استاد بزرگ «سيمن اگدشتين» معلم شطرنج «مگنوس كارلسن» قهرمان جهان به يك پيروزي ارزشمند دست يافت.
پوريا دريني نيز مقابل حريفش به تساوي رضايت داد و در بخش دختران نيز «سارا سادات خادم الشريعه» در دور پنجم مقابل «دروناوالي هاريكا» از هند به تساوي رسيد.
نمايندگان ايران همچنين در روز نخست در مجموع صاحب ۷ برد، ۸ تساوي و ۱۴ باخت شدند. در دور پنجم بخش آزاد، فيروزجا به پيروزي رسيد، احسان قائم مقامي مساوي كرد و مقصودلو، دريني و غلامي نتيجه را به حريفان واگذار كردند.
همچنين در دور چهارم رقابت هاي قهرماني شطرنج قهرماني برق آسا جهان در قطر يك پيروزي، يك تساوي و چهار شكست ماحصل تلاش شطرنجبازان ايران بود.
در اين دور و در بخش آزاد آرين غلامي به پيروزي دست يافت و پرهام مقصودلو مساوي كرد. سارا سادات خادم، احسان قائم مقامي، پوريا دريني و عليرضا فيروزجا هم مغلوب حريفان خود شدند.
در دور سوم نيز احسان قائم مقامي و پرهام مقصودلو به پيروزي رسيدند و سارا سادات خادم تنها بانوي ايراني شركت كننده در اين رقابت ها نيز به تساوي دست يافت.
همچنين در اين دور تلاش آرين غلامي، عليرضا فيروزجا و پوريا دريني بي نتيجه ماند.
اما در دور دوم پوريا دريني بازي را با پيروزي آغاز كرد و سارا سادات خادم، آرين غلامي و عليرضا فيروزجا به تساوي رسيدند و در نهايت احسان قائم مقامي و پرهام مقصودلو بازي نتيجه را به حريف واگذار كردند.
در دور نخست نيز سارا سادات خادم الشريعه، پوريا دريني بازي خود را با پيروزي آغاز كردند و پرهام مقصودلو و احسان قائم مقامي نيز به تساوي رسيدند. همچنين آرين غلامي و عليرضا فيروزجا در دورنخست مغلوب حريفان خود شدند.
اين رقابت ها 10دي ماه به كار خود پايان مي دهد.
ورزشي**9250**1545
خبرنگار :گلي سفيدزاده
۰ نفر