۷ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82363499
T T
۰ نفر
سواد رسانه ای از حاشیه سازی اطلاع رسانی جلوگیری می كند

اراك - ایرنا - فرماندار اراك گفت: افزایش آگاهی سواد رسانه ای مردم از حاشیه سازی اطلاع رسانی و ایجاد شایعه جلوگیری می كند.

به گزارش ایرنا، حسین بختیاری روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراك افزود: ارتباط با مراكز علمی و دانشگاهی و روزآمدی دستگاه های اجرایی یكی از راه های برون رفت از چالش های حاشیه سازی در جامعه است.
وی اظهار كرد: سواد رسانه ای، یعنی استفاده از ظرفیت ها و توان تجزیه و تحلیل در موشكافی مسایل مختلف كه باید در جامعه تقویت شود.
فرماندار اراك گفت: سواد رسانه ای در كشور ما چند سالی است مطرح شده اما به نظر می رسد، لازم است زبان تخصصی سواد رسانه ای به گفت و گوی عمومی مردم تبدیل شود.
وی اظهار كرد: سواد رسانه ای در واقع یك تفكر انتقادی و نقادی در مقابل رسانه ها دارد كه همواره می تواند رسانه ها را با ارزیابی و واكاوی ارزشیابی كند.
امام جمعه موقت اراك نیز در ادامه، با یادآوری هفتم دیماه سالروزتشكیل نهضت سواد آموزی گفت: ریشه كن كردن بی سوادی رسالت اصلی نهضت سواد آموزی است.
حجت الاسلام سیدعلی حسینی پور افزود: مسائل و مشكلات جامعه باید در سه مرحله كوتاه، میان و بلند مدت مورد بررسی قرارگیرند.
وی اظهار كرد: استفاده عملی از آموزه های دین مبین اسلام و رهنمودهای قرآن كریم از لغزش ها و خطاهای احتمالی جلوگیری می كند.
وی گفت: با توجه به گستره فضای مجازی باید تولید محتوا متناسب با نیاز مخاطبان در دستور كار قرار گیرد و با مضامین مجرمانه در این فضا برخورد شود.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی * انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی