۲ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82357014
T T
۰ نفر

سه هزار و 344 واحد صنفی همدان پلمپ شد

۲ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82357014
سه هزار و 344 واحد صنفی همدان پلمپ شد

همدان - ایرنا - رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان همدان گفت: سه هزار و 344 واحد صنفی این استان امسال پلمپ شدند.

سرهنگ احمد رحیمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال 55 هزار و 191 مورد بازدید محسوس و نامحسوس از واحدهای صنفی این استان صورت گرفته است.
وی اضافه كرد: علاوه بر این 332 طرح كنترلی از حوزه اصناف صورت گرفت كه این طرح ها شامل 108 طرح راسته ای، 98 طرح رسته ای و 85 طرح ارتقای امنیت اجتماعی بوده است.
وی بیان كرد: به دنبال اجرای بازدیدها محسوس و نامحسوس و اجرای طرح های كنترلی به متصدیان سه هزار و 175 واحد تذكر كتبی داده شد و از متصدیان سه هزار و 238 واحد تعهد كتبی برای رعایت موازین و ضواط قانونی دریافت شد.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی همدان گفت: به یك هزار و 109 گزارش مردمی توسط پلیس اماكن رسیدگی شد و چهار هزار واحد صنفی این استان اخطار پلمپ گرفتند.
سرهنگ رحیمی در ارتباط با برخورد با قلیان سراها اظهار كرد: وظیفه پلیس طبق قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانیات همكاری با 2 وزارتخانه بهداشت و درمان و صنعت معدن تجارت در برخورد با این گونه تخلفات است.
به گزارش ایرنا وی افزود: پلیس اماكن استان همدان در برخورد با متصدیان قلیان سراها و كنترل و ساماندهی باغ رستورانها موفق عمل كرده است.
وی در زمینه برخورد با پدیده ناهنجار بدحجابی گفت: رویكرد پلیس در این ارتباط اقدامهای ایجابی و فرهنگی است و در بیشتر مواقع افراد در محل توجیه شده و به مقر پلیس منتقل نمی شوند.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی همدان اضافه كرد: تیم های پلیس در برخورد با اراذل و اوباش و كنترل آنها كارهای خوبی انجام داده اند.
سرهنگ رحیمی تصریح كرد: فعالیتهای مستمر پلیس منجر به كاهش اقدامات اوباشگرانه توسط اراذل و اوباش در سطح استان شده است.
وی اظهار كرد: به منظور پیشگیری از بروز سرقت، وسایل امنیتی و دوربین های موجود در طلا فروشی ها توسط تیمی متشكل از پلیس اماكن و اصناف مورد بازدید قرار گرفت.
وی بیان كرد: برخی از طلا فروشی ها مشكلاتی داشتند كه اخطارهای لازم به آنها داده شد و 10 روز مهلت برای رفع اشكالات تعیین شده است.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان همدان تاكید كرد: مهلت این صنوف دوشنبه هفته آینده به پایان می رسد و پس از آن مجدد طلا فروشی ها مورد بازرسی قرار می گیرند و چنانچه به تعهدات خود عمل نكرده باشند طبق قانون با متصدیان آنها برخورد می شود.
سرهنگ رحیمی افزود: پلیس نظارت بر اماكن در سالجاری 17 هزار 955 مورد بررسی صلاحیت واحد صنفی در سه بخش بررسی صلاحیت فرد، صلاحیت انتظامی و صلاحیت ترافیكی محل انجام داده است.
63 هزار واحد صنفی در همدان فعال است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: اكبر بهاروند