۲ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶
کد خبر: 82356979
T T
۰ نفر
افزایش تلفات ارتش تركیه طی عملیات سپر فرات در خاك سوریه به 37 نفر

آنكارا – ایرنا – فكری ایشیك وزیر دفاع تركیه روز پنجشنبه در مجلس تركیه اعلام كرد: شمار تلفات روز گذشته نیروهای ارتش این كشور در شمال سوریه در پی سه حمله انتحاری داعش به 16 نفر رسیده و مجموع تلفات نیروهای این كشور در عملیات سپر فرات به 37 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، رجب آكداغ وزیر سلامت تركیه نیز امروز شمار زخمی های این حملات را 85 نفر اعلام كرد.
نیروهای تركیه كه به همراه ارتش آزاد سوریه در حال محاصره الباب به عنوان یكی از قلعه های نیروهای داعشی در سوریه هستند كه روز گذشته با این حملات رو به رو شدند.
ارتش تركیه روز گذشته ابتدا شمار تلفات را چهار و سپس 14 نفر و شمار زخمی ها را 33 نفر اعلام كرده بود.
فكری ایشیك وزیر دفاع تركیه امروز در جریان بررسی قانون بودجه سال 2017 میلادی در مجلس تركیه اعلام كرد: شمار تلفات به 16 نفر رسیده است.
او با تاكید بر اینكه عملیات سپرفرات ادامه خواهد یافت، گفت: تركیه مبارزه معارضان سوری میانه رو را مبارزه مشروع می داند.
ایشیك مدعی شد كه روسیه نیز به طور قطع بین معارضان میانه رو با سایر گروههای تروریستی فرق قائل است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه روز گذشته به دنبال انتشار خبر تلفات سنگین ارتش در حومه الباب در مصاحبه مطبوعاتی مشترك با رئیس جمهوری آلبانی در آنكارا گفت: الباب در محاصره كامل نیروهای ارتش تركیه و ارتش آزاد سوریه است و جاده الباب به حلب به طور كامل تحت كنترل این نیروها در آمده است.
او گفت: این شهر از عناصر تروریستی پاكسازی شده و زمینه بازگشت صاحبان اصلی الباب فراهم خواهد شد.
رجب آكداغ وزیر سلامت تركیه نیز امروز گفت: 85 نظامی تركیه كه در عملیات سپرفرات زخمی شده اند، توسط آمبولانس های این وزارتخانه به خاك تركیه منتقل شده اند كه حال چهار نفر از آنها وخیم است.
ستاد فرماندهی ارتش تركیه نیز امروز اعلام كرد كه در ادامه عملیات هوایی و توپخانه ارتش تركیه در منطقه، دست كم 160 تن از عناصر داعشی به هلاكت رسیده اند.
بر اساس این اطلاعیه، با پشتیبانی هوایی و زمینی ارتش تركیه، نیروهای ویژه معارضان سوری به پیشروی خود برای پاكسازی كامل الباب از عناصر داعش ادامه می دهند و كنترل كامل جاده الباب – حلب را در اختیار دارند.
رسانه های تركیه 20 آذرماه از ورود ارتش تركیه به شهر الباب خبر داده و مدعی شده بودند كه شهر ظرف یكی دو روز آزاد می شود ولی از آن تاریخ تاكنون، خبر خاصی از ورود نظامیان به داخل شهر منتشر نشده است.
تركیه از 24 اوت گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع كرده است.
تركیه می خواهد منطقه ای امن به وسعت پنج هزار كیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیك به 100 كیلومتر و عمق 50 كیلومتر ایجاد كند.
شمار تلفات نظامیان تركیه در این عملیات با احتساب كشته های امروز به 37 نفر رسید.
خاورم/2011/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری