۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82352939
T T
۰ نفر

فرش ورامین در برج میلاد رونمایی می شود

۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82352939
فرش ورامین در برج میلاد رونمایی می شود

تهران – ایرنا – معاون اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری ورامین از رونمایی فرش دستباف ورامین در برج میلاد تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا ، مجتبی بوربور در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی فرش دستباف ورامین كه با حضور رئیس اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در محل فرمانداری ورامین تشكیل شد اظهار كرد: برگزاری این همایش سراسری بیانگر توان و ظرفیت فرش ورامین در توسعه و رونق اقتصادی منطقه و كشور بوده و می تواند زمینه توسعه فعالیت های بافندگان فرش دستباف ورامین را فراهم كند.
وی گفت : بر اساس آمارهای ارائه شده، بیش از یك سوم فرش دستباف دنیا در ایران تولید می شود كه در این بین ، بافندگان ورامین با بیش از یكصد طرح متنوع نقش به سزایی در تولید این محصول مهم ایفا می كنند.
بوربوراظهار كرد: هر چند كه در سال های اخیر به دلیل تحریم های ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده نظام ، تولید و عرضه فرش دستباف با مشكلاتی مواجه شده ولی معرفی ظرفیت های این حوزه می تواند به توان تولید كنندگان بیافزاید .
وی گفت: طرح و نقش فرش ورامین از دیر باز در ایران و سایر كشورهای جهان شناخته شده است و بسیاری از هنرمندان در مناطق و روستاهای شهرستان نسبت به بافت فرش دستباف اقدام می كنند .
معاون فرماندار ورامین افزود: متأسفانه در طول سال های اخیر ، توجه مناسبی به صنعت فرش شهرستان صورت نگرفته و این امر از میزان صادرات آن به دیگر كشورها كاسته است به طوری كه هم اكنون بیشتر فرش های تولیدی در ورامین به مصرف داخلی می رسد.
وی گفت: در حال حاضر سالانه بیش از یك هزار متر مربع فرش دستباف در ورامین تولید می شود كه در صورت توجه به آن می توان زمینه توسعه فعالیت و نیز صادرات آن را فراهم كرد .
وی تأكید كرد: صنعت فرش نه تنها در ایجاد اشتغال كه در توسعه اقتصاد منطقه نیز نقش به سزایی ایفا می كند و تلاش می شود تا با برگزاری همایشی ملی ، ضمن حمایت از تولید كنندگان عرصه فرش ، به رشد اقتصادی منطقه كمك كنیم.
بوربور بیان كرد: فرش دستباف میناخانی در قالب ثبت نشانه های جغرافیایی با معاهدات بین المللی در سازمان جهانی مالكیت فكری با همت و پیگیری های اداره فرش سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان تهران و همراهی و همكاری مركز ملی فرش ایران ، اداره كل حمایت از مالكیت صنعتی كشور یك برند و استاندارد جهانی مورد اطمینان در اصالت طرح و نقش و كیفیت برای متقاضیان و خریداران خارجی شناخته و ثبت جهانی شد .
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی فرش دستباف ورامین گفت : این همایش از چهارم تا هشتم بهمن ماه سال جاری در محل برج میلاد برگزار می شود.
خبرنگار : سیدحسن میری - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348