۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82352233
T T
۰ نفر
تاریخ ادبیات كردی و سیمای فولكلور در شعر نالی در سنندج رونمایی شد

سنندج- ایرنا- 2 كتاب با عنوان های ادبیات كُردی و سیمای فولكلور در شعر نالی اثری از پژوهشگران كُردستان شناسی دانشگاه آزاد سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه كردستان، تاریخ ادبیات كُردی به نویسندگی جمال احمدی و سیمای فولكلور در شعر نالی به قلم كژال فداكار به زیور تبع آراسته شده است.
رئیس مركز تحقیقات كردستان ‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج در این آیین گفت: حمایت از چاپ و انتشار كتب كُردی یكی از اولویت‌های اصلی مركز تحقیقات كردستان‌ شناسی واحد سنندج است كه همچنان دنبال و پیگیری می‌ شود.
امید ورزنده افزود: پیش از این سه عنوان كتاب از سوی مركز تحقیقات كردستان ‌شناسی واحد سنندج چاپ شده بود كه با رونمایی 2 كتاب پژوهشی جدید تعداد عناوین این مركز به پنج مورد افزایش یافته است.
به گفته وی، در كنار حمایت از چاپ كتاب، حمایت و مشاركت در برگزاری همایش‌ ها و نشست‌های ملی و منطقه‌ ای نیز در دستور كار قرار گرفته است و مركز تحقیقات كردستان‌شناسی در این حوزه نیز عملكرد خوبی داشته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز گفت: در سایه تلاش‌های صورت گرفته، در كنار فعالیت‌های آموزشی نگاهی ویژه به سایر فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی نیز صورت می‌ گیرد.
محمدقربان كیانی افزود: انتظار می‌رود كه در سایه این اقدامات مركز تحقیقات كردستان ‌شناسی، بتواند در راستای خدمت به فرهنگ و هنری كردستان اقدامات بهتری را در دستور كار قرار دهد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دارای بیش از 10 هزار دانشجو بوده كه این دانشجویان در هفت دانشكده شامل، علوم انسانی، فنی و مهندسی، پرستاری و مامایی، كشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشكی و علوم تربیتی و روانشناسی تحصیل می كنند.
هم اكنون دانشگاه آزاد اسلامی در كردستان به 20 هزار دانشجو در قالب 420 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری ارایه خدمات می دهند.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ ** انتشار دهنده: امید بهمنی