سالروز بازگشت پیكر شهید تندگویان تداعی گر ثبت عظمت ملت ایران بر تاریخ است

اصفهان - ایرنا - وزیر نفت در پیامی به یادوراه شهید تندگویان گفت: سالرزو بازگشت پیكر پاك شهید تندگویان به ایران و گرامیداشت شهدای گرانقدر صنعت نفت، تداعی گر ثبت شكوه و عظمت این ملت بر پیشانی تاریخ و تجسم فداكاری ها و خلق شگفتی توسط انسان هایی است كه جان و هستی خویش را در راه خدا فدا كردند.

به گزارش ایرنا، ' بیژن نامدار زنگنه ' روز دوشنبه در پیامی كه در یادواره شهید تندگویان در سالن كوثر اصفهان قرائت شد، اضافه كرد: سالروز بازگشت پیكر پاك شهید مهندس محمد جواد تندگویان و گرامیداشت شهدای گرانقدر صنعت نفت همچنین تداعی‎گر روزهای از خودگذشتگی و راز و رمز همه حماسه هایی است كه شریف ترین انسان ها، جان و هستی خویش را فدا كردند.
وزیر نفت با اشاره به از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران برای دفاع از كیان اسلامی اضافه كرد: رهاشدن از تعلقات فردی و وابستگی ها،چنان قدرتی را پدید آورد كه حفظ شریان های حیاتی صنعت عظیم نفت در عین مبارزه و مقابله با دشمن متجاوز، حكایت حماسه هایی شد كه برای همیشه، مایه مباهات و سرافرازی خواهد بود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام صنعت نفت به ویژه وزیر شهید مهندس محمدجواد تندگویان، افزود: خود و همه همكاران عزیز را به تلاش بی وقفه، خستگی ناپذیر و مجاهدانه در راه رشد و اعتلای صنعت نفت و كشور توصیه كنم، زیرا این كمترین كاری است كه ما را در پیشگاه خداوند متعال و روح والای همه شهیدان سربلند و با آبرو می سازد.
هشتمین یادواره شهید تندگویان و شهدای صنعت نفت، روز دوشنبه در سالن كوثر اصفهان آغاز شد.
در این مراسم كه به میزبانی شركت گاز استان اصفهان برگزار می شود، 130 تَن از خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای 70 درصد صنعت نفت ساكن استان اصفهان، حضور دارند.
صنعت نفت در طی هشت سال دفاع مقدس یكهزار و 55 شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران كرده است.
شهید محمد جواد تندگویان دانش آموخته مهندسی نفت از دانشكده نفت آبادان و كارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از مركز مطالعات مدیریت ایران بود.
وی در كابینه شهید محمد علی رجایی به وزارت نفت رسید، در آبان 1359 درحالیكه یك ماه از وزارتش می گذشت، برای بازدید از پالایشگاه آبادان عازم جنوب شد.
تندگویان در جاده ماهشهر به آبادان توسط نیروهای ارتش عراق اسیر و پس از سال ها اسارت و شكنجه به فیض شهادت نائل شد.
سرانجام پس از پایان جنگ تحمیلی و تبادل اسرا و تحویل شهدا، پیكر محمد جواد تندگویان كه در اثر شكنجه در عراق جان سپرده بود، پس از 11 سال به ایران بازگشت و در تاریخ 29 آذر 1370 به خاك سپرده شد.
2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر