۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82352141
T T
۰ نفر
كاركنان اداره پست انگلیس به موج اعتصاب كنندگان در این كشور پیوستند

لندن - ایرنا - هزاران تن از كاركنان اداره پست در انگلیس روز دوشنبه در آستانه تعطیلات كریسمس و سال نو مسیحی، در اعتراض به وضعیت شغلی به‌ ویژه حقوق بازنشستگی‌شان و تعطیلی شماری از شعب پست در این كشور، اعتصاب كردند.

به گزارش ایرنا، كاركنان پست عضو اتحادیه 'كارگران مخابرات' (CWU) قرار است به مدت 5 روز دست از كار بكشند.
براساس اعلام این اتحادیه، نزدیك به 3 هزار و 500 تن از كاركنان اداره پست انگلیس در این حركت صنفی شركت دارند.
انتظار می رود كه فعالیت صدها شعبه پست در سراسر انگلیس به دنبال اعتصاب كاركنانش دچار مشكل شوند.
اگرچه اداره پست انگلیس اعلام كرده است به رغم تصمیم اعضای اتحادیه كارگران مخابرات برای اعتصاب، انتظار می رود 97 درصد از 11هزار و 600 شعبه پست در این كشور همچنان در ایام اعتصاب مشغول به فعالیت باشند.
'دیوید وارد' دبیر كل این اتحادیه ضمن دفاع از این اعتصاب تصریح كرده است اگر ما خواهان شرایط متفاوتی هستیم بایستی این كار را صورت دهیم.
دبیر كل اتحادیه كارگران مخابرات، هشدار داده است كه هیچ‌گاه شرایط این ‌قدر برای شعب پست و كاركنان آن و نیز مخابرات خطیر نبوده است.
به گفته دبیر كل اتحادیه كارگران مخابرات انگلیس، با كاهش هزینه‌های صورت گرفته نمی‌توان امیدی به ادامه حیات دفاتر پستی داشت.
كاركنان شبكه پست انگلیس می‌گویند كاهش هزینه‌ها سبب شده است كه شمار بیشتری از دفاتر پستی در این كشور در معرض خطر قرار گیرند.
اعتصاب جدید كاركنان اداره پست در انگلیس در حالی صورت می گیرد كه شعب پست این كشور به دلیل در پیش بودن ایام كریسمس و سال نو مسیحی كه همراه با ارسال زیاد هدایا و كادو از سوی مردم است، با بیشترین تراكم كاری مواجه هستند.
این برای چندمین بار طی چند ماه گذشته است كه كاركنان پست عضو اتحادیه كارگران ارتباطات انگلیس دست از كار می‌كشند.
این اتحادیه بزرگترین اتحادیه در صنعت ارتباطات در انگلیس با بیش از 200 هزار عضو است.
اتحادیه‌های كارگری از طرح حقوق بازنشستگی كاركنان پست، از بین رفتن فرصت‌های شغلی در این حوزه كه می‌تواند بر روی هزاران تن تاثیر منفی بگذارد، عصبانی هستند.
'اداره پست' ( Post Office Ltd ) از جمله شركت های زیر مجموعه وزارت تجارت، نوآوری و مهارت های دولت انگلیس است .
در حال حاضر در كل بریتانیا ( انگلیس؛ ولز، ایرلندشمالی و اسكاتلند) در حدود 11 هزار و 600 دفتر پستی فعالیت می كنند كه 300 تای آنها زیر نظر مستقیم 'اداره پست' هستند.
اعتصاب كاركنان پست در حالی صورت می گیرد كه كاركنان 18 فرودگاه انگلیس از جمله فرودگاه‌های مهم 'هیترو' و 'گاتویك' در لندن و نیز خلبانان شركت هواپیمایی 'ویرجین آتلانتیك' اعلام كرده اند كه در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان در آستانه تعطیلات سال نو مسیحی، دست از كار خواهند كشید.
براساس گزارش های منتشر شده، كاركنان 18 فرودگاه انگلیس از جمله فرودگاه های مهم هیترو و گاتویك لندن از 23 دسامبر به مدت 48ساعت اعتصاب می كنند.
هزاران تن از خدمه پرواز شركت هواپیمایی بریتیش ایرویز قرار است در 25و 26دسامبر اعتصاب كنند.
كاركنان راه آهن حومه جنوبی لندن نیز اعلام كرده اند كه از امروز ( دوشنبه) مجددا اعتصاب خواهند كرد.
رانندگان قطارها نیز از نهم ژانویه به مدت پنج روز اعتصاب می كنند.
در همین حال اتحادیه های كارگری ادعاهایی مطرح شده مبنی بر اینكه این اعتصابات با هدف به بن بست كشاندن دولت محافظه كار انگلیس در آستانه تعطیلات سال نو مسیحی طراحی شده اند، رد كرده اند.
در این میان برخی از شخصیت های محافظه كار انگلیس از 'ترزا می' خواسته اند برای مقابله با این اعتصابات قانون ضد اعتصاب را به اجرا گذاشته و تدابیری را برای كاهش قدرت اتحادیه های كارگری در دستور كار قرار دهد. هر چند او تاكنون در این خصوص سكوت كرده است.
به هر حال همه این مسایل فشارهای زیادی به دولت 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس وارد ساخته است.
براساس گزارش های منتشر شده قرار است روز سه‌شنبه (فردا) اعضای كابینه انگلیس درخصوص اعتصاب های یاد شده نشستی داشته باشند.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی