۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82351354
T T
۰ نفر
معاون فرماندار تهران: پلیس با تجمع غیرقانونی مقابل اماكن دیپلماتیك قاطعانه برخورد می كند

تهران - ایرنا - معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان تهران با بیان اینكه مجوزی برای برگزاری تجمع مقابل سفارت تركیه در روز دوشنبه(فردا) صادر نشده، هشدار داد كه فرمانداری پایتخت از طریق پلیس با هرگونه تجمع غیرقانونی مقابل اماكن دیپلماتیك قاطعانه برخورد می كند.

«از صبح امروز(یكشنبه) فراخوان های متعددی در فضای مجازی برای تجمع مقابل سفارتخانه های انگلستان و تركیه در عصر روز دوشنبه منتشر شده است»
علی اصغر ناصربخت عصر یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاكنون درخواستی برای تجمع مقابل سفارت تركیه به فرمانداری تهران نرسیده و بنابراین برگزاری هرگونه تجمع در این خصوص غیرقانونی است.
وی تصریح كرد: به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز اعلام شده كه با توجه به ضرورت حفظ مصونیت اماكن دیپلماتیك با حفظ هوشیاری و مراقبت های لازم از برگزاری هرگونه تجمع غیرقانونی جلوگیری كند.
معاون فرماندار تهران در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر اینكه با توجه به صادر نشدن مجوزهای قانونی لازم، تجمع كنندگان مرتكب تخلف یا جرم می شوند، گفت كه اگر صرفا تجمعی غیرمجاز باشد، تخلف شده و نیروی انتظامی موظف به برخورد است اما اگر تعرضی به پلیس یا اماكن دیپلماتیك انجام شود بدون شك جرم صورت گرفته است.
به گفته ناصربخت، تشخیص دقیق این موضوع(وقوع جرم یا تخلف) برعهده مراجع قضایی است.
وی با اشاره به اینكه برگزاری تجمع های غیرقانونی برای مردم نیز ایجاد دردسر و مشكل می كند، یادآور شد: وقتی مجوزی برای برگزاری تجمعی صادر می شود در واقع ملاحظات و تدابیر لازم برای آن مدنظر قرار می گیرد.
به گفته وی، دراین زمینه حتی وظایفی برعهده درخواست كننده مجوز گذاشته می شود و برگزار كننده مسئولیت هایی را در خصوص حفظ امنیت و آرامش تجمع می پذیرد.
معاون فرماندار تهران تاكید كرد كه با توجه به دردسرها و تبعاتی كه تجمع های غیرمجاز بویژه مقابل اماكن دیپلماتیك به همراه دارد، فرمانداری پایتخت از طریق پلیس با برگزاری این قبیل تخلفات به شدت برخورد می كند.
وی پیشتر نیز به ایرنا گفته بود كه درخواستی برای برگزاری تجمع در مقابل سفارت انگلستان تاكنون به فرمانداری تهران ارسال نشده است و برهمین اساس برگزاری هرگونه تجمع در مقابل سفارتخانه ها از جمله سفارت انگلستان تخلف بوده و براساس قانون با متخلفان برخورد می شود.
معاون فرماندار تهران همچنین بر رعایت قانون و مقررات به ویژه در حوزه انتشار مطلب در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی تاكید كرد.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشاردهنده:محسن فتاحی
تهرام**2079//1625