۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82351160
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري 157 ميليارد دلاري كويت در بازارهاي مالي انگلستان

تهران-ايرنا- بر اساس گزارش هاي منتشر شده، سازمان سرمايه گذاري كويت، 157 ميليارد دلار از دارايي هاي خود را در بازارهاي مالي انگلستان سرمايه گذاري كرده كه بخش اعظم آن مربوط به سهام و اوراق بهادار است.

به گزارش ايرنا و به نقل از نشريه القبس، نمايندگي سازمان سرمايه گذاري كويت در لندن سرمايه گذاري هاي كلاني برابر 157 ميليارد دلار را اداره مي كند كه حدود 90 درصد آن (143ميليارد دلار) در بخش بازار سهام و اوراق بهادار است.
كويت در حال حاضر بيش از 31 ميليارد دلار ذخاير ارزي در اختيار دارد كه پشتوانه اي قوي براي اقتصاد اين كشور مي باشد و موجب حفظ ارزش دينار كويت به عنوان گران ترين ارز دنيا شده است .
كويت در دوره گراني بهاي نفت موفق شد ذخاير مالي گسترده اي را مهيا سازد و در حال حاضر سعي مي كند با در پيش گرفتن سياست هاي اقتصادي اصلاح گرايانه، مانع هدر رفتن منابع مالي شود .
سرمايه گذاري هاي كويت بيشتر در كشورهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس بوده و به عقيده كارشناسان شرايط اقتصادي كويت به تحولات اقتصادي اين كشورها گره خورده است .
سازمان سرمايه‌گذاري كويت به عنوان يك سازمان دولتي، وظيفه مديريت دارايي ها و سرمايه گذاري هاي خارجي اين كشور را برعهده دارد و يكي از ثروتمندترين نهادهاي مالي در اين كشور شناخته مي شود.
سازمان سرمايه‌گذاري كويت در چندين شركت چندمليتي معتبر داراي سهام مي باشد كه براي نمونه مي‌توان به سيتي‌گروپ (6٪ درصد)، مريل لينچ (4٫8٪ درصد)، دايملر (7٫6٪ درصد) و بي‌پي (1٫75٪ درصد) اشاره كرد.
خاورم*320**1144* انتشار دهنده: عليرضا جباري
۰ نفر