۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱
کد خبر: 82350598
T T
۰ نفر
درخواست شركت گاز لرستان از مشتركان برای صرفه جویی

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شركت گاز لرستان گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای پیش رو سرمای هوا در بسیاری از استان ها موجب كاهش پنج تا 10درجه ای دما می شود مشتركان ضمن رعایت ایمنی، در مصرف گاز صرفه جویی كنند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی شركت گاز لرستان، حشمت الله شمس خرم آبادی افزود: با توجه به اینكه مصرف متوسط یك بخاری گازی در شبانه روز حدود 15 متر مكعب می باشد اندكی كاستن از مصرف می تواند از افت فشار و قطعی احتمالی جلوگیری كند.
وی اظهار كرد: آبگرمكن دیواری گازی مصرف بالایی دارد و كم كردن دمای آب گرم كه جهت مصارف بهداشتی استفاده می شود می تواند كمك خوبی در كنترل مصرف داشته باشد.
مدیرعامل شركت گاز استان لرستان افزود: موج سرمای اوایل آذر در استان، موجب رشد مصرف گاز تا 11 میلیون متر مكعب در روز شد.
وی با بیان اینكه بخش عمده این گاز در بخش خانگی مصرف شده تصریح كرد: رعایت مصرف موجب بهره مندی همه از جمله مناطق دورافتاده از گاز می شود.
مدیر عامل شركت گاز استان لرستان گفت: در نیمه نخست آذر امسال 111 میلیون متر مكعب گاز مصرف شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 میلیون متر مكعب افزایش یافته است.
شمس خرم آبادی افزود: بیشترین و كمترین مصرف روزانه در آذر ماه امسال مربوط به روزهای پنجم با 11 و یكم با 6 میلیون متر مكعب بود.
وی ادامه داد: این در حالیست كه آذر ماه سال 94 روزهای پانزدهم و هشتم با رقم حدود 6.5و 4.6 میلیون متر مكعب به ترتیب بیشترین و كمترین مصارف در نیمه نخست این ماه بوده است.
مدیرعامل شركت گاز لرستان اضافه كرد: مصرف گاز در مهر و آبان سال گذشته به ترتیب 94 و 155 میلیون متر مكعب بوده كه در سالجاری به 98 و 153 میلیون متر مكعب رسید.
شمس خرم آبادی اظهار كرد: سرمای ناگهانی هوا در ابتدای آذر موجب افزایش مصرف گاز و شركت گاز ناچار به اعمال محدودیت در گاز صنایع شد تا گاز مشتركان خانگی قطع نشود.
وی گفت: انتظار می رود با مصرف منطقی و اصولی گاز، از هدر رفت آن به ویژه در بخش خانگی جلوگیری شود.
در حال حاضر 455 هزار مشترك گاز شامل 99 درصد شهری و حدود 70 درصد روستایی با 6 هزار و 500 كیلومتر شبكه و 250 هزار علمك در لرستان وجود دارد.
7269/ 6001
خبرنگار: الهام بابایی** انتشار دهنده: هوشنگ بهرهی