۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۷
کد خبر: 82347186
T T
۰ نفر
ضرورت ايجاد برند ملي و تقويت ديپلماسي فناوري

تهران- ايرنا- معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تقويت و ارتقاي جايگاه فن بازار ملي را در گرو عواملي همچون برندسازي، تقويت ديپلماسي فناوري و ارتقاي جايگاه حقوق مالكيت فكري دانست.

به گزارش خبرنگارعلمي ايرنا، دكتر وحيد احمدي روز چهارشنبه در مراسم افتتاحيه هفدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي، فناوري و فن بازار افزود: ايجاد فن بازارهاي بين المللي تعاملات آنها را بيشتر خواهد كرد.
وي اظهار كرد كه فن بازار در سطح ملي موجب همگرايي نهادهاي مختلف اجتماعي و در عرصه بين المللي نيز سبب افزايش تعاملات خواهد شد.
احمدي تاكيد كرد فن بازار يك درگاه تعامل و ارتباط بين المللي است كه نمود قدرت علمي و فناوري يك كشور در عرصه هاي جهاني را به نمايش مي گذارد.
معاون وزير علوم ادامه داد كه اگر بخواهيم در فن بازار بين المللي حضور قدرتمند داشته باشيم يا فن بازار ملي را تقويت كنيم لازم است سطح استانداردهاي محصولات خود را افزايش داده و برندهاي ملي ايجاد و آنها را تقويت كنيم.
وي افزود: اگر مي خواهيم فن بازار ملي را در سطح عالي به نمايش بگذاريم ضرورت دارد كه ديپلماسي فناوري را توسعه داده و جايگاه حقوق مالكيت فكري را ارتقاء و كيفيت محصولات را افزايش دهيم .
احمدي ادامه داد كه همچنين ايجاد كمپاني هاي عظيم تجارت فناوري و استفاده از شيوه نوين تبليغات براي به نمايش گذاشتن فن بازار در سطح عالي ضروري است
وي به نقش دولت، برنامه ريزان اقتصادي و قانون گذاري در اين حوزه اشاره كرد و گفت: دولت در هدايت سرمايه گذاري هاي بخش غيردولتي به فن بازارها و حوزه فناوري و تقويت اكوسيستم فن بازار مسئوليت مهمي دارد.
معاون وزير علوم افزود: دركنار اين مسئوليت، ايجاد تقويت نقش ايده هاي نو و خلاق، تقويت و اعتماد سرمايه گذاران خطرپذير داخلي و خارجي، ايجاد فضاي امن سرمايه گذاري و ايجاد فضاي مناسب براي تعاملات بين المللي از ديگر وظايف دولت محسوب مي شود.

** حضور شركت ها و موسسات غيرايراني در نمايشگاه
رئيس فن بازار كشور و پارك علم و فناوري گيلان هم در اين مراسم به ويژگي هاي نمايشگاه پرداخت و گفت: 13 موسسه از كشورهايي مانند آلمان و فرانسه در اين نمايشگاه شركت كردند كه اين موضوع از جمله ويژگي هاي اين نمايشگاه است.
مجيد متقي، مشاركت فعال ساير دستگاه ها، ارتقاي سامانه ارزيابي فناوري و مشاركت فعال دانشجوبان تحصيلات تكميلي شاغل در خارج از كشور را از ديگر ويژگي هاي اين نمايشگاه اعلام كرد.
وي به طراحي و پياده سازي سامانه ايران تك هاب اشاره كرد و گفت: بيش از 3 هزار و 536 فناوري از 2 هزار و 369 محقق، پژوهشگر و فناور در اين سامانه ثبت شده است.
هفدهمين نمايشگاه دستاوردهاي برتر پژوهش، فناوري و فن بازار امروز چهارشنبه همزمان با چهارمين روز هفته پژوهش با حضور محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گشايش يافت.
84 دانشگاه ،36 پژوهشگاه، 30 پارك علم و فناوري، 6 مركز رشد و 82 موسسه دولتي و غيردولتي، جديدترين دستاوردهاي پژوهشي و فناوري خود را در اين نمايشگاه عرضه كرده اند.
اين دستاوردهاي پژوهشي و فناوري در فضايي به مساحت 11 هزار متر مربع و 508 غرفه در سالن هاي 7، 8 ، 9 ، 10 ، 11، 12 و 27 به نمايش گذاشته شده است.
علمي ** 1201 ** 1311
خبرنگاران : عبدالكريم جبارپور - محمد علي صنايعي
انتشار: زهره محتشمي پور
۰ نفر