۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82347023
T T
۰ نفر
كنتورسازی متعهد به خرید سهام متقاضیان است/پیگیری تخلف از طریق مراجع قضایی

تهران- ایرنا- معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اقدام های انجام شده برای تامین حقوق سهامداران شركت كنتورسازی گفت: مدیران این شركت می گویند توان اجرای قرارداد را در آینده دارند اما متعهد شدند در صورت تمایل سهامداران به فروش سهام نسبت به خرید سهام اقدام كنند.

به گزارش ایرنا، نماد شركت كنتورسازی به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به صورت های مالی متوقف است و به علت تخلف در ارایه اطلاعات، سهامداران این شركت بلاتكلیفند و با زیان فراوانی روبرو شده اند.
این شركت تاكنون چندین بار برای برگزاری مجمع عمومی زمان تعیین كرده اما همه آنها را لغو كرده است.
به گزارش چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:‌ سهامداران كنتورسازی اطمینان داشته باشند سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق آنان، همه اقدام های انضباطی و قضایی را با قاطعیت ادامه داده و پیگیری می كند.
«جعفر جلالی» اعلام كرد پیگیری های قضایی برای حفظ حقوق سهامداران این شركت در حال انجام است و اضافه كرد: رسیدگی به عملكرد غیرشفاف شركت كنتورسازی ایران، به صدور چند فقره رای انضباطی توسط هیات رسیدگی به تخلفات این سازمان درباره اتهام های «خودداری از ارایه اطلاعات مهم به سازمان بورس و اوراق بهادار» و «خودداری از ارایه اطلاعات درخواست شده سازمان بورس و اوراق بهادار» منجر شده است.
جمالی ادامه داد: در این زمینه اعضای هیات مدیره این شركت به موجب آرای هیات رسیدگی به تخلفات این سازمان، محكوم شده اند؛ البته آرای صادر شده در مرحله بدوی و قابل اعتراض است.
وی با برشماری تخلف های این شركت گفت: افشای صورت های مالی سالیانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، افشای پیش بینی عملكرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 براساس عملكرد واقعی نه ماهه برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، جلوگیری از افشای فوری اطلاعات مربوط به انحلال یا هر گونه تغییرات اساسی در قرارداد مربوط به صندوق های فروشگاهی و خودداری از افشای فوری اطلاعات مربوط به تغییر با اهمیت در پیش بینی عملكرد ناشر از تخلف های این شركت است.
وی اضافه كرد:‌ همچنین پرهیز از افشای فوری اطلاعات مربوط به كاهش بااهمیت درآمدهای ناشر در آینده قابل پیش بینی، ارایه اطلاعات غیرقابل اتكا در صورت های مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 شركت و ارایه اطلاعات غیرقابل اتكا در پیش بینی عملكرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 شركت بر اساس عملكرد واقعی 9ماهه از تخلفات دیگر این شركت محسوب می شود.
معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: از جنبه كیفری و با توجه به اتهام های انتسابی شركت و اعضای هیات‌ مدیره آن و نیز سایر اشخاص مرتبط و درگیر در موضوع صندوق های فروشگاهی كه موجب ارایه اطلاعات نادرست به بازار سرمایه را فراهم كرده‌اند، موضوع از طریق قضایی با قاطعیت در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از سهامداران و سرمایه گذاران در سهام شركت كنتورسازی به اشخاص مسئول اخطار داده است كه باید اقدام های لازم برای حفظ حقوق سهامداران انجام شود و بر این اساس، مدیرعامل و رییس هیات ‌مدیره شركت (سهامداران و ذینفعان اصلی) به سازمان فراخوانده شدند.
معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مدیران شركت اعتقاد دارند توان اجرای قرارداد را در آینده خواهند داشت و متعهد شدند در صورت تمایل سهامداران به فروش سهام نسبت به خرید سهام اقدام كنند.
وی اضافه كرد: از نظر سازمان بورس این گونه تعهدات باید با گام های عملی همراه باشد؛ به گونه ای كه حقوق سهامداران كاملا حفاظت شود كه این مساله به طور پیوسته رصد می شود.
اقتصام**2022**1961** تنظیم كننده:میثم طاهری** انتشاردهنده: مریم مسعود
۰ نفر