۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82346979
T T
۰ نفر

تیمار یك بهله عقاب مصدوم در خمین

۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82346979
تیمار یك بهله عقاب مصدوم در خمین

خمین - ایرنا - رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان خمین گفت: یك بهله عقاب صحرایی مصدوم كه توسط افراد طبیعت دوست به محیط بانان این اداره تحویل شد مورد تیمار قرار گرفت.

سید علیرضا شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرنده كمیاب كه از ناحیه بال دچار شكستگی شده تحت درمان و تیمار قرار می گیرد تا پس از بهبودی به زیستگاه خود بازگردانده شود.
وی بیان كرد: پرنده مصدوم توسط دامپزشك ها مورد معاینه قرار گرفته و عاری از بیماری آنفلانزای فوق حاد پرندگان تشخیص داده شده و درمان شكستگی بال این پرنده در دستور كار قرار گرفت.
شریفی افزود: پرنده شكاری عقاب صحرایی از تیره عقابیان است و این پرنده در ایران نیز به صورت مهاجر یافت می‌شود و از پرندگانِ در شمار حفاظت است.
به گزارش ایرنا وی بیان كرد: این پرنده 75 سانتیمتر طول دارد و پرنده بالغ به رنگ قهوه ای تیره، با پوشش متنوع زیربال ، شبیه قسمت های دیگر بدن یا كمرنگ تر از آن دیده می شود.
شریفی گفت: زیستگاه این پرنده در نواحی باز و استپ های نیمه بیابانی و كوهپایه ها، نزدیك تالاب ها و بیابان است.
رئیس حفاظت محیط زیست خمین گفت: 19 گونه از پرندگان زیستگاه های خمین حمایت شده و آسیب پذیرهستند كه حفاظت از این گونه پرندگان كمیاب در دستور كار محیط بانان این اداره قراردارد.
شریفی ادامه داد: این شهرستان به دلیل برخورداری از توان اكولوژیكی و داشتن رویشگاه ها و زیستگاه های مختلف پذیرای جمعیت هایی از پرندگان بومی، شكاری و مهاجر سرد استپی كوهستانی است.
وی اظهاركرد: از پرندگان حلال گوشت كبوتر وحشی، كبك، فاخته، تیهو در تمام فصول سال و بلدرچین، باقرقره و قمری در بهار و تابستان و برخی اوایل پاییز درارتفاعات و دشت های منطقه دیده می شود.
شهرستان خمین در جنوب استان مركزی دارای 11 زیستگاه حیات وحش است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند/** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی