۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82346963
T T
۰ نفر
خريد ويلاي نمازي توسط شهرداري تهران تنها راه حفظ اين بنا است

تهران-ايرنا- مدير روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران گفت: تنها راه حفظ ويلاي نمازي اثر جئوپونتي معمار معروف ايتاليايي در كشورمان، خريد آن توسط شهرداري تهران است.

وجيهه قاسمي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: براي خريد ويلاي نمازي، نامه اي از سوي اداره كل ميراث فرهنگي به شهرداري تهران ارسال شده است.
وي با بيان اينكه با حكم ديوان عدالت اداري ويلاي نمازي از ثبت ملي خارج شده است، اظهار كرد: اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران، نامه اي را در آخرين روزهاي سال 94 به ديوان عدالت اداري ارسال و در خواست تجديد نظر در اين حكم را داشت، اما دادگاه بدوي در 27 تيرماه گذشته راي قطعي به خروج اين بنا از فهرست آثار ملي كشور را صادر كرد.
مدير روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران، تخلف مديران پيشين اداره كل ميراث فرهنگي تهران و تعلل در حفظ بناي ثبت شده را موجب صدور راي به نفع مالكان و در نتيجه خروج اين بنا از ثبت عنوان كرد.
قاسمي ابراز اميدواري كرد كه شهرداري تهران با خريداري اين ملك ويلاي نمازي را براي شهر تهران حفظ كند.
ويلاي نمازي در سال 1339ه.ش (1960م) به سفارش شفيع نمازي بازرگان ثروتمند و فرزند مهدي نمازي نماينده مجلس شوراي ملي و مجلس سنا در دو طبقه توسط جوپونتي معمار مشهور معاصر ايتاليايي براساس ايده‌اي «لذت زندگي » طراحي و در خيابان نياوران، خيابان عمار احداث شد.
ويلاي نمازي در 22 آبان 1386 به شماره 20154 و با رضايت مالك بنا حاج احمد ابريشمچي، در فهرست آثار ملي كشور قرار گرفت.
* براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: امين كمالي فر- انتشاردهنده:معصومه آقااميني
تهرام/7247//7244
۰ نفر